Εδώ γελάμε...

Konstantinos Peletidis kpeletidis at dsl.pipex.com
Sun Jun 12 17:13:46 EEST 2005

On Sun, 12 Jun 2005 12:44:51 +0300
DJ Art <djart at linux.gr> wrote:

> Ναι, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση το μόνο προφανές είναι οι
> γυαλιστερές πέτρες.
>
> Δεν είναι καθόλου προφανές ούτε ποιοί είναι οι Ινδιάνοι, ούτε ποιές
> είναι οι εκτάσεις που παραχωρήθηκαν.

Έστω εταιρία Α που βλέπει ένα σωρό opensource developers να
δουλεύουν απλήρωτοι και να καμαρώνουν κιόλας. Αμέσως η Α ψάχνει να βρει
τρόπο να τους εκμεταλλευτεί[1]. Το σενάριο είναι πάνω-κάτω το ίδιο:

Δίνουμε στους opensource developers(ινδιάνους) μια παλιά version του
προϊόντος μας(γυαλιστερή πέτρα) ή ακόμα και κάποιο κομμάτι μονο(πχ
δεν δίνουμε GUI) με σκοπό την δημιουργία community. Εμείς
συνεχίζουμε να δουλεύουμε στο νέο μας προϊόν και όποτε βλέπουμε κανένα
όμορφο bugfix ή optimization το τσιμπάμε και το βάζουμε στο closed
προϊόν μας. Έτσι, έχουμε ενα προϊόν με προσεγμένο, όμορφο UI και με
bugfixes στο "εσωτερικό" του που προήλθαν από το feedback του opensource
crowd. Πουλάμε το προϊόν μας και κερδίζουμε χρήματα ενώ η  opensource
community μάταια προσπαθεί να μας φτάσει σε user-friendliness και
υποστήριξη.

Όποιος νομίζει ότι οι εταιρίες βλέπουν τους opensource developers σαν
κάτι παραπάνω απο υποψήφιους εργαζόμενους (στην καλύτερη περίπτωση) ή
απλά αφελείς ρομαντικούς καλύτερα να ξαναελέγξει τα δεδομένα του.

[1] Θα μου μείνει αξέχαστο το βλέμμα του CEO μιας εταιρίας στην οποία
δούλευα όταν του μίλησα για το opensource. Με κοίταζε σαν παιδί που του
κάνανε το καλύτερο δώρο του κόσμου και με ρωτούσε πώς θα γίνει να
εκμεταλλευτούμε όλο αυτό το ανθρώπινο δυναμικό(δωρεάν εννοείται).

--
Kostas Peletidis
Electronic & Computer Engineer