Captive NTFS performance issues

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Sat Jan 22 11:14:37 EET 2005

DJ Art wrote:
> Καλησπέρα,
>
> Έχει δοκιμάσει κανείς "σοβαρά" το captive ntfs read/write support ?
>
> Το "πρόβλημα" που έχω είναι πως σηκώνει CPU load ο sandbox-server που
> χρησιμοποιεί το captive από κάτω, με αποτέλεσμα να μπορώ να κάνω
> read/write από/προς το NTFS partition με ταχύτητες της τάξης των 700
> kb/sec.
>
> Βάζω το "πρόβλημα" μέσα σε εισαγωγικά, γιατί κάτι μου λέει τελικά πως η
> λύση του να έχει emulation για να κάνεις access στο NTFS filesystem δεν
> είναι και η καλύτερη και πως αυτό που περιγράφω δεν είναι bug, αλλά
> [...]

Από προσωπική εμπειρία, το Captive είναι λίγο πιο αργό από το θάνατο,
όσων αφορά την εγγραφή δεδομένων :)

Το χρησιμοποιώ καθημερινά, κυρίως για να μοιράζομαι τα δεδομένα του
Thunderbird μεταξύ Windows και Linux, οπότε δεν έχω σοβαρά προβλήματα.
Όταν όμως θέλω να μεταφέρω *μεγάλα* αρχεία από Ext3 σε NTFS partition
πραγματικά σπάει καρύδια η ταχύτητά του. Σε μένα πιάνει γύρω στα 300 με
600 kb/sec, ανάλογα τη φάση του φεγγαριού και το fragmentation του NTFS
volume στο οποίο γράφω. Σαν εναλλακτική λύση της πεντάρας χρησιμοποιώ
r/o IFS για Ext2/Ext3 κάτω από Windows. Τελικά φαίνεται ότι το captive
κάνει κυρίως για λύση ανάγκης σε καταστάσεις emergency (βλέπε "κάποιο
αρχείο της registry πακετώθηκε και τα τρισκατάρατα δεν κάνουν boot") ή
ελαφριάς και μόνο χρήσης.

Επίσης, παρατήρησα κι ένα ακόμα πρόβλημα : Αν δεν κάνω unmount με το
χέρι το captive-ntfs partition όλες μου οι αλλαγές χάνονται! Αν δεν κάνω
λάθος, κατά το shutdown του linux δεν γίνεται κανονικό unmount όλων των
filesystems με το option auto στο fstab; Έχει παρατηρήσει κανείς τέτοιο
πρόβλημα;

Νίκος Διονυσόπουλος