xterm, LC_CTYPE, ellhnika, kai gallika

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sun Jan 9 16:07:10 EET 2005

Γεια σας,

τα ελληνικά δουλεύουν θαυμάσια καθότι στο environment έχω
LC_CTYPE=el_GR.UTF-8, και όταν ξεκινούν τα X τρέχω
setxkbmap -model pc104 -layout us,el -option grp:ctrl_shift_toggle

Έλα όμως που θέλω να γράφω και γαλλικά. Του λέω λοιπόν
setxkbmap -layout ca
και το πληκτρολόγιο γυρίζει όντως σε καναδικό, αλλά το xterm δεν δέχεται τους
χαρακτήρες που προκύπτουν από το διαδοχικό πάτημα δύο πλήκτρων· για
παράδειγμα, ο χαρακτήρας ô, που προκύπτει πατώντας «περισπωμένη» (που
τυχαίνει να είναι το πλήκτρο «[») και μετά o, δεν βγαίνει (οι
χαρακτήρες με οξεία και βαρεία βγαίνουν, γιατί προκύπτουν με το πάτημα
ενός μόνο πλήκτρου, π.χ. το é βγαίνει με το πλήκτρο «/»). Το πρόβλημα
διορθώνεται αν αλλάξω σε LC_CTYPE=fr_CA.UTF-8 (οπότε δεν δέχεται τα
τονισμένα ελληνικά).

Τι σημαίνει το el_GR ή fr_CA ή ό,τι έχει το LC_CTYPE πριν την τελεία,
και γιατί θα έπρεπε να επηρεάζει τη συμπεριφορά του xterm; Πώς μπορώ
να εξηγήσω στο xterm ότι έχω UTF-8, πάει και τέλειωσε, και να μην
ασχολείται με τίποτε άλλο;

<flamebait>
Υπάρχει ελπίδα ή μήπως να ξαναγυρίσω σε Windows για να δουλεύουν
επιτέλους τα πάντα απρόσκοπτα και να μπορώ να κάνω τη δουλειά μου
χωρίς το παραμικρό πρόβλημα;
</flamebait>