Πρόβλημα με RAID SATA κατά την εγκατάσταση των SUSE 9.2

Alexandros Papadopoulos apapadop at alumni.cmu.edu
Tue Feb 15 10:54:07 EET 2005

On Monday 14 February 2005 22:32, vandervagos wrote:
> Γεια σας,
>
> Είμαι αρκετά χρόνια χρήστης windows και πήρα την απόφαση επιτέλους να
> ασχοληθώ με το Linux.
>
> Να σας ενημερώσω αρχικά για το hardware του υπολογιστή μου.
> Mobo: Gigabyte 7N400 Pro 2
> Athlon 2600+
> 2x 512MB Ram PC 3200
> 2x160GB SATA Maxtor 6Y160M0
> Chipset για SATA και RAID: Silicon Image sil3112A controller

Μάιστα. Στον ίδιο λάκο έχω πέσει και γω... Δε φαίνεται να μπορείς να
κάνεις ψευτο-hardware RAID με αυτό το chipset - διάβασε το
http://www.linuxmafia.com/faq/Hardware/sata.html#siliconimage για
περισσότερες λεπτομέρειες.
<snip>
> Διάβασα αρκετά forum που αναφέρουν λύσεις σε παρόμοια προβλήματα και
> HOWTOS αλλά δεν κατάλαβα τίποτα γιατί είμαι τελείως άσχετος με το όλο
> θέμα. Ουσιαστικά ρωτάω:
> 1) Υπάρχει λύση ώστε να μην αλλάξει τίποτα στον υπολογιστή μου; Γιατί
> τα δεδομένα μου είναι περίπου 200GB και δεν μπορώ να κάνω Back up

Δύσκολα τα πράγματα, επειδή για να έχεις RAID σε dual-boot μηχάνημα
μεταξύ Linux & M$ λειτουργικών, η μόνη λύση είναι το hardware RAID -
και το SiI3112A *δεν* κάνει hardware RAID.

Γενικώς πάντως το να φτιάχνεις συστοιχίες RAID χωρίς backup (ή χωρίς
μεγάλη εμπειρία με το συγκεκριμένο hardware) ισοδυναμεί με το να
παίζεις με τη φωτιά.

> 2)
> Αν τα διαγράψω όλα πως θα δουλεύει το Linux σε RAID; Και θα μπορώ να
> έχω και windows σε ταυτόχρονα σε RAID;

Για να έχεις και τα δύο λειτουργικά σε RAID, χρειάζεσαι hardware RAID
controller (βλέπε 3ware, adaptec κτλ).

Τώρα, για να έχεις Windows σε non-RAID και Linux σε RAID, γίνεται, αλλά
φυσικά είναι λίγο δίκοπο μαχαίρι (πολλή ταλαιπωρία για να καταλήξεις να
έχεις μόνο στα μισά data σου προστασία). Ο τρόπος που σκέφτομαι είναι
να αλλάξεις τα partitions των δίσκων σου (με το partition magic ή το
qtparted - το 2ο περιλαμβάνεται στο http://www.sysresccd.org/ ) ώστε να
υπάρχει unpartitioned space και στους δύο δίσκους σου. Αυτός ο χώρος
πρέπει να είναι ο ίδιος (πχ 20GB στον πρώτο, και άλλα 20GB στον 2ο),
και μετά να κάνεις εγκατάσταση σε αυτούς τους δίσκους, στήνοντας
software RAID μεταξύ των (Linux-only) partitions. Τώρα δεν ξέρω αν θα
σε αφήσει να το κάνεις αυτό ο installer του SuSE, πάντως ότι γίνεται,
γίνεται (το έχω κάνει με WinXP και Debian σε δύο IDE δίσκους).

Αλλά επαναλαμβάνω, πολλή ταλαιπωρία για ένα ημίμετρο. Νομίζω ότι οι
ρεαλιστικές επιλογές είναι δύο: Είτε το παίρνεις απόφαση ότι δεν έχεις
RAID και απλά παίρνεις ένα backup σε έναν εξωτερικό σκληρό δίσκο
(USB2.0 που θα πηγαίνει και σφαίρα), είτε δίνεις κάτι παραπάνω και
έχεις πραγματικό hardware RAID.

-Α