gia ta ellinika + to Euro [parakalo diabaste]

DJ Art djart at linux.gr
Sat Feb 12 11:28:58 EET 2005

On Friday 11 February 2005 22:59, Nikos Kouremenos wrote:
> diabazontas ton ananeomeno
> http://members.hellug.gr/djart/articles/grlinux/grlinux-3.html#ss3.2
> eime boro na po xarumenos pou ananeothike, alla proton eine arketa
> berdemena grameno [ego to katalaba].

Γιατί είναι μπερδεμένο ?? Εγώ έχω την εντύπωση πως είναι αρκετά σαφές
στα πράγματα που ορίζει.

> sto telos afou ginei i anathesi,
> tha boruse na bis [djart me diabazis?], ena tora borite me
> menu + C + = na bgalete to Euro.

Αντί αυτού που λές, εγώ γράφω:

"Αυτό σημαίνει πως για να γράψετε το ευρώ θα πρέπει να πατήσετε το
Multikey (θα μιλήσουμε για αυτό παρακάτω), να το αφήσετε, να πατήσετε
το κεφαλαίο C και μετά να πατήσετε το σύμβολο ίσον (=)."

Περιγραφικά, νομίζω είναι καλύτερος τρόπος, γιατί κι εμένα όταν μου
είπαν το ξερό: "menu + C + =" μου πήρε 2 λεπτά να βρώ αν πρέπει να
κρατάω πατημένο κάποιο κουμπί ή όχι.

> to opio eine aidistikos sindiasmos. yparxei to Applet sto GNOME pou
> to bgazei sto clipboard buffer, alla piani xoro/mnimi.

Πριν πάμε παρακάτω σε αυτά που γράφεις, να σημειώσω σε αυτό το σημείο
πως δε με νοιάζει τί κάνει το Gnome Applet ή το KDE Applet ή το
οποιοδήποτε applet. Θέλω να έχω γενικές οδηγίες χωρίς dependency σε
κάποιο Applet που από πίσω του έχει dependency 400MB βιβλιοθηκών και
προγραμμάτων.

Προχωράμε.

> epsaxa ligo, kai brika oti to us international se sindiasmo me to
> greek extented, dinoun mia lisi pou eine pliros apodexti se olous

URL ?

> [kai stous proin windowsades]. otan imaste sta agglika ehoume to E me
> ALT+5 [opos ta amerkanika pliktrologia to xtypane pleon kai pano sto
> keyboard! {eho to natural pro}] kahtos kia otan imaste sta ellinika
> ehoume pali to ALT+5 alla kai to alt+e

URL please.

> diladi eine perifima. to mono mou problima eine oti ta eho setari
> meso tou GNOME (gnome-keyboard-properties) kai xero oti pezoun.

Μπορώ χαριστικά ίσως σε κάποια γωνία του guide να το αναφέρω και το
gnome applet, όμως δεν είναι σωστή και global λύση.

> otan  pao na ta balo sto xorg.conf mou kapos ta xano. ke eki eine pou
> thelo tin boithia sas

Αν μου πείς πώς γίνεται η ίδια δουλειά μέσω του xorg.conf, θα το
συμπεριλάβω πολύ γρήγορα.

> [parallila efoson brethi lysi tin protino enadi tou
> xamou pou perigrafete sto 3.2]

Κοίτα, υποκειμενικά ο κάθε ένας μπορεί να βρεί ένα κείμενο χαμό ή όχι
χαμό. Επειδή δεν μπορώ με τηλεπάθεια να μαντέψω, γράψτο όπως θα ήθελες
να είναι και στείλτο μου να το κοιτάξω, δε γίνεται αλλιώς.

> opos episis to 3.2 tha eprepe prota na
> leei tin grigori lysi kai meta perissoteres plirofories [gia osous
> tous endiaferi] :)

Μα δεν αναφέρω πουθενά γρήγορη λύση. Ή μήπως εννοείς το:
xmodmap -e "keycode xyz = Multi_key" ως γρήγορη λύση ?

2 εξηγήσεις:
1) Το section 3.2 αναφέρεται στους συνδυασμούς πλήκτρων για τα ειδικά
σύμβολα. Όχι στο πώς χρησιμοποιούμε την xmodmap ή στο πώς ρυθμίζουμε τα
X για να κάνουμε assign το Multi Key. Άρα πρώτα πρέπει να πούμε τα
"θεωρητικά" γύρω από τα Χ και μετά να προτείνουμε τυφλοσούρτικες
λύσεις. Το σωστό είναι να διαβάσει κανείς τα πρώτα ώστε να καταλάβει
στοιχειωδώς πώς δουλεύει αυτό το πράγμα.

2) Χαριστικά υπάρχουν οι οδηγίες για το Multi Key και το xmodmap. Το
guide είναι επικεντρωμένο στα ελληνικά. Επειδή όμως γνωρίζω πως το
διαβάζουν κυρίως άνθρωποι που δεν είναι advanced users, έγραψα και το
πώς θα κάνουν assign το multi_key.

> to basiko mou problima eine pos tha peraso to international sto us
> kai to extented sto greek. oste na eime xaroumenos me to (r)alt+5 pou
> pezei anexartita an grafo agglika i ellinika.

Εμένα γιατί κάτι μου λέει πως δεν γίνεται να υπάρξει τέτοιος συνδυασμός
στα X ?? Τέλος πάντων, δεν ξέρω.

Συνοψίζοντας, στείλε μου τα εξής:

1) Τα URLs για το Alt+5
2) URLs και οδηγίες για το Alt+5 στα X.org (αν υπάρχουν)
3) Προεραιτικά, μια αναδιατύπωση του 3.2 (δεν είναι μεγάλο το κείμενο)
ώστε να δώ ακριβώς τι εννοείς.

Έχεις 5 μέρες να μου στείλεις τη μασημένη τροφή ;)
Αν περάσουν και δεν τα έχεις στείλει, θα έχει τελειώσει η εξεταστική μου
και θα έχω την όρεξη να το ψάξω μόνος μου στο Google :-P

> kai elpizo na dexeste tin kritiki kathos kai na boithate ;)

Άμα δε βοηθάγαμε δεν θα καθόμουν να συντηρώ το guide επί χρόνια τώρα :P

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?