password management [WAS: Peri asfaleias [was: ...]]

Panagiotis Atmatzidis p.atmatzidis at gmail.com
Tue Dec 20 03:45:56 EET 2005

Από την μικρή εμπειρία με τον server μου, μπορώ να πω ότι το PAM μόνο
προβλήματα μου έφερε, ποτέ δεν δούλεψε όπως έπρεπε, είναι αντίθετο σε
πολιτική με τα συχνά upgrades.. όπως κι οποιοδήποτε σύστημα είναι
στημένο με συγκεκριμένη πολιτική.
Γνώμη μου είναι πως updates πρέπει να κάνεις σε τέτοιο μηχάνημα:

α) Όταν υπάρχει κάποια τρύπα
β) Όταν υπάρχουν σημαντικές βελτιώσεις σε ένα πρόγραμμα οι οποίες σου
είναι χρήσιμες φυσικά
γ) Κάθε Χ χρονικό διάστημα έτσι ώστε σε περίπτωση που μιλάμε για
διανομή με αυτόματες ενημερώσεις (source etc) για να μην έχεις
προβλήματα όταν αποφασίσεις να κάνεις upgrade το σύστημα. Αλλιώς
κινδυνεύεις να *σπάσει* κάτι.

Αν θέλεις να αυξήσεις την ασφάλεια του διακομιστή τόσο πολύ μπορείς να
παίξεις με Grsecurity[1] και Role Based Access Controls. Αλλά να
ξέρεις ότι ένα τέτοιο μηχάνημα μόνο ελαστικό ΔΕΝ είναι. Αν τρέχει
πολλούς δαίμονες θα σου δημιουργήσει πρόβλημα. Το σίγουρο είναι ότι
για κάνει κάποιος bypass τέτοιο επίπεδο προστασίας πρέπει να είναι από
άλλο πλανήτη..
Ένα καλό guide[2] για Gentoo[3] αλλά μπορείς να το στήσεις παντού..
απλώς για να πάρεις μια γενικότερη ιδέα.

Με Gentoo αλλά και FreeBSD υπάρχουν τρόποι (cron scripts) για να
γίνουν ενημερώσεις. Στα Gentoo forums υπάρχουν έτοιμα scripts που
διαχειρίζονται αυτόματα τις ενημερώσεις.. στέλνουν mail στον admin
όταν κάποιο compile αποτύχει .. κάνουν --resume --skipfirst ... δηλαδή
το compile συνεχίζεται με το επόμενο πακέτο.. κτλ.

Όπως είπε ο Γιώργος σε άλλο post όμως είναι overkill και όπως ανέφερα
και πριν, δεν συμβαδίζει απόλυτα με την λογική ενός τέτοιο διακομιστή.
Αυτό θα το καταλάβεις αν τελικά στήσεις grsecurity & RBAC και
καταλάβεις πόσες ώρες θέλεις για ένα σωστό configuration.

Καλή τύχη!!

[1] http://pax.grsecurity.net/
[2] http://www.gentoo.org/proj/en/hardened/grsecurity.xml
[3] http://www.gentoo.org