γίνεται να εκτελείτε αυτόματα ένα script όταν το PC μου είναι "σε ηρεμία"

Nick Demou (enLogic) ndemou at enlogic.gr
Thu Dec 8 19:26:28 EET 2005

Giorgos Keramidas wrote:

> Θεωρητικά, αυτό κάνει το priority +20.  Αν ένα process τρέχει με τέτοιο
> Οπότε, μπορείς να δοκιμάσεις κάτι σαν αυτό...
>     #!/bin/sh
> Αν το ξεκινήσεις με:
>     $ nice -n +20 sh ./backup.sh
>
> δε θα πρέπει να πειράζει το interactivity του συστήματος,

πριν δοκιμάσω όλο το script δοκίμασα ένα απλό
$ nice -n +20 cp /media/smb_mount/a_big_file ~
και το σύστημα τα έπαιξε! δηλαδή το cp έβγαλε Ι/Ο error και από κει και
πέρα ένα απλό ls /media/smb_mount δεν τελείωνε ποτέ, umount δεν γινότανε
(busy) και το lsof παραπονιόταν ότι δεν μπόρεσε να κάνει stat() το smb_mount
σαν πρώτη εμπειρία ήταν αποκαρδιωτική αλλά θα ξαναδοκιμάσω να δω τι
συμβαίνει.
Ευχαριστώ και για το script αν και για την περίπτωση μου μάλλον δεν
είναι κατάληλο. Kάνω rsync περίπου 2GB προς το δύκτιο και τουλάχιστον
αλλά τόσα από το δύκτιο προς εμένα.

> δε θα πρέπει να πειράζει το interactivity του συστήματος,
> ακόμη κι αν τρέχεις σχετικά 'βαριές' εφαρμογές.

είσαι σίγουρος? υπέθετα ότι το nice κοιτά μόνο να είναι "nice" με το cpu
usage αλλά δεν φαντάζομε να ενδιαφέρεται για το network ή disk usage.
Βέβαια μπορεί άνετα να κάνω λάθος...

> Το ιδανικό για σένα θα ήταν κάτι τέτοιο (αντιγράφω από το devd.conf εδώ πέρα):
>
>     # Examples of notify hooks.  A notify is a generic way for a kernel
>     # subsystem to send event notification to userland.
>     #
>     # ...

στο κείμενο αυτό δεν υπήρχε αναφορά για notification hook για κάτι σαν
"system is idling" - ξέρεις αν υπάρχει κάτι τέτοιο?

> Αλλά όλη αυτή η φασαρία θα μπορούσε να αποφευχθεί σχετικά όμορφα με ένα
> καλό σύστημα RAID ;-)

όντως αλλά μόνο εν μέρη. Στα 16 χρόνια που ασχολούμε με Η/Υ έχω χάσει 5
δίσκους (πριν τα 16 δεν είχα HD :-)). Έναν επηδή απλά πέθανε, έναν από
εκείνους τους μοχθηρούς ιούς των 90's, έναν από κάποιο software failure
  ("windows found 5530 errors and has corected them all"...έτσι νόμιζε)
και *ΔΥΟ* από τροφοδοτικό που κάηκε. Αυτοί οι δύο ήταν στο ίδιο
μηχανάκι. Από τότε παρόλο που σηνεχίζω να χρησοιμοποιώ RAID δεν θέλω να
εξαρτόμε ΜΟΝΟ από αυτό. Και επειδή έχω την τύχη στο γραφείο να έχω 2
linux servers και μερικούς windows clients όλους με μπόλιλα διαθέσιμα
GBytes εκμεταλέυομε το δύκτιο. Όταν μάλιστα ανακάλυψα το rsync είχα ένα
ακόμα λόγο να κάνω δυκτιακό backup (πραγματικά έξυπνος αλγόριθμος
μεταφοράς αρχείων).

Κάπου κάπου μου περνά η ιδέα ενός remote backup μέσω wifi (έχω έναν
γνωστό στα 200-300 μέτρα) για την περίπτωση φωτιάς ... μήπως υπερβάλω
γιατρέ μου ;-)

> Δεν αξίζει να γράφεις scripts, κι ύστερα περισσότερα scripts

καλά μη νομίζεις ότι έκανα το super script τρείς τέσσερειςς κλήσεις του
rsync και λίγα φτιασίδια (10 λεπτά υπόθεση και μερικές ώρες για να
ανακαλύψω τις ιδιοτροποίες του παντρέματος ext3 με smbfs και vfat μέσω
rsync)

> και μετά
> να αναρωτιέσαι πώς θα κάνεις την τρελή χακιά με το scheduler για να
> τρέξει το script μόνο όταν δεν είναι logged in κανείς,...

Ελπίζω να μην χρειάζετε τρελή χακιά. Στην απλή του μορφή αυτό που θέλω
δεν είναι και rocket science (να φανταστείς το κάνουν τα windows 98)

> Όλα αυτά για να αισθάνεσαι απλά ``ασφαλής'' ότι υπάρχει backup; Λίγο
> άκυρο δεν είναι; :)

αν χρειάζετε τρελή χακιά θα είναι όντως λίγο άκυρο. Αν γίνετε με απλό
τρόπο είναι πολύ καλό γιατί μιλάμε πάνω από 15 χρόνια προσωπικές
δουλειές και πάνω από 10 εταιρικές.

_________
sorry για την ορθογραφία αλλά μετά από τόσο γράψιμο δεν θα αντέξω το
copy - paste στο openoffice και μετά κλικ-κλικ-κλικ-...