Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Κώστας Θουκυδίδης kthoukydides at fokas.gr
Fri Aug 12 16:26:14 EEST 2005

> Na mhn eisai sigouros.  H GPL den apaitei rhta o kwdikas na einai
> dia8esimos mesw diktyoy.  Arkei na mporei na einai diathesimos.
>
> Gia paradeigma:
>
>   * An mporeis esu na zhthseis na sou taxydromhsoyn ena CD-ROM me ton
>     kwdika, den yparxei (apo oso ksero toulaxiston) katapathsh ths
> GPL.
>
>   * An mazi me ta binaries tou programmatos erxetai kai to CD-ROM me
>     ton kwdika twn GPL'd kommatiwn tou programmatos, den yparxei
>     katapathsh ths GPL.

Same effect. Εαν θέλεις μπορείς να τον προμηθευτέις *ανώδυνα*. Αυτό είναι το ζήτημα. Απο εκεί και πέρα μπορείς εσύ να τον διαθέσεις στον υπόλοιπο κόσμο όπως θες.

> Arkei na exeis apodeikseis oti ``phran autousio ton kwdika'', pou
> einai kommati duskolo kamia fora.

Εαν έχεις τον κώδικα σου και μπορείς να αποδείξεις οτι είναι παλαιότερος τότε μια απλή σύγκριση αρκεί πιστεύω. Σε τέτοια περίπτωση θα δινόταν η πρόσβαση, ίσως κάτω απο καποιο NDA.

> Ki opoios exei pio polla ``resources'' (prosoxh, den milaw aparaithta
> gia anthrwpous, h xrhmata, h kai ta dyo mazi), 8a pathsei katw ton
> allo.

Τι άλλα "resources" εννοείς δηλαδή

> Tragiko.  Giati etsi meta de tha mporeis na anaptukseis GPL'd kwdika
> alla mono kwdika pou dianemetai me thn adeia pou epiballei to nomiko
> tmhma ths etaireias (toulaxiston oson afora ta etairika ``proionta'').

Εαν ο κώδικας που χρησιμοποιεί η εταιρία είναι GPL (επειδή τον πήρε απο εσένα) τότε αναπτύσεις GPL κώδικα.

> Epeidh se blepo na milas se deytero eniko, yponowntas (profanws) oti
> ola ayta ta kanei ena atomo, pws akribws sxediazeis na sunexiseis thn
> anaptuksh tou proiontos, an einai na pernas th mera sou brizontas
> p.x. thn kinhsh ths Lewforou Aleksandras, h opoia de se afhnei na
> eisai sxedon taytoxrona se DYO diaforetikous pelates sou?
>
> H ``texniki yposthriksh'' den einai, eutuxws h dustuxws, kati pou
> mporei na ginei apo __ena__ atomo.

Εαν βλέπεις οτι η υποστήριξη που προσφέρεις έχει αρκετό ψωμί προσλαμβάνεις κι'αλλους βοηθούς. Απλό.

> Oxi.  Epeidh ston xrono pou h X Inc. tuxaia etaireia exei proslabei
> kai ekpaideysei 10 programmatistes na paroun thn ekdosh 0.9.2 tou
> programmatos kai na to sunexisoun pros mia ``etairikh kateu8unsh'',
> esu ton exeis faei olo se support issues.
>
> Exoun perasei mhnes, den exeis grapsei oute mia grammh kwdika, kai oi
> pelates sou exoun arxisei ektos apo ``bug reports'' na exoun kai
> ``feature requests''.

Εαν μιλάμε πάντα για GPL μπορείς ακόμα να χρησιμοποιήσεις αυτά που αναπτύσει η εταιρία, μην το ξεχνάς. Το τι θα κάνεις για έναν πελάτη μπορείς να το καθορίσεις απο την αρχή. Και όπως πάντα μπορείς να αναλάβεις μόνο όσα συμβόλαια σε παίρνει. Οπότε και υποστηρίζεις με custom features και έχεις καινούργιες εκδόσεις του prog σου τζαμπέ.
Φυσικά τώρα μιλάμε εντελώς θεωρητικά έτσι; Στην πραγματικότητα τα πράγματα μάλλον δεν θα γίνουν όπως λέω εγώ ή εσυ αλλα θα πάρουν την δική τους τροπή.

Το θέμα είναι οτι το OSS ζει και γίνεται δυνατότερο συνεχώς. Αυτό δεν είναι τυχαίο και είναι και η απόδειξη που χρειάζεσαι, όπως και το γεγονός οτι υπάρχουν εταιρίες υποστήριξης OSS (Γιατι εκεί βρίσκεται ο μοναδικός πόρος χρήματος του OSS)

> Katholou diplwmatikh apanthsh sthn etaireia pou h8eles na se proslabei
> ws basiko programmatisth tou Gnomovision 1.2.x.

Στην απάντηση που έδωσα η πρόσληψη δεν ήταν σκοπός. Υπέθετα οτι ήρθε η εταιρία με τσαμπουκά να σε σταματήσει απο τον χώρο της και γι'αυτό έδωσε και τις ανάλογες απαντήσεις.

> Poio einai to ``anti8eto'' kai pws akribws to ``apodeiknyeis'' ?

> Fekse mou pshla kai glistrhsa.  Ksereis poso eykola allazei to
> creation h modification time enos arxeiou se ena tuxaio file system?
>
> Akribws...  paneukola.

Ναι, αλλα δεν αλλάζει πανεύκολα το upload date ή τα logs σε έναν independent webspace provider όπως το sourceforge, εκτώς και εαν έχεις στο τσεπάκι σου τους admins.
Εδω δέχονται τα δικαστήρια τα emails σαν αποδεικτικά στοιχεία που ειναι πανεύκολο να γίνουν forged και δεν θα δεχτούν αυτό; Φυσικα και μιλάμε για την ελλάδα που είναι πάντα 20 χρόνια πίσω but I digress.

> No comments.

Alright.

Λοιπόν, Τιγκανά για σπίτι. Δυστυχώς το ΣΚΔ φέυγω οπότε ότι απαντήσω μέχρι σήμερα. (Μάλλον θα γραφτώ και απο το gmail)

---
Money does not bring happiness, but it does repel misery.