Motherboard

Apatewna apatewna at yahoo.gr
Thu Aug 11 21:03:21 EEST 2005

Antonios Christofides wrote:
> Έχω ένα άθλιο μάδερμπορντ QDI, Celeron 1300, και σκέφτομαι να το
> αναβαθμίσω. Δεν με χαλάει τόσο η ταχύτητα του επεξεργαστή, αλλά τα
> προβλήματα USB (VIA VT82xxxx) και IDE. Δεν έχω κάτι συγκεκριμένο για
> το IDE (VIA vt82c686b), αλλά ο δίσκος, ένας σαραντάρης Seagate
> τριετίας, είναι αδικαιολόγητα αργός, πολλές φορές το σύστημα σέρνεται
> όταν γράφει CD, όταν διαβάζει DVD, και όταν έχει έντονο access στο
> δίσκο, και πιστεύω ότι ή φταίει το motherboard ή το Linux (2.6) είναι
> γιαταμπάζα(ΤΜ). (Τι νομίζετε;)
>
> Αν πάρω μάδερμπορντ, τι θα συνιστούσατε να προσέξω;

Βασικά θα έλεγα από τεχνικής άποψης οτι φταίει ο Celeron. Είναι ότι πιο
άθλιο έχω δει να δουλεύει από επεξεργαστές σε αυτό τον πλανήτη.

Αλλά έχω δει επίσης και προβλήματα-συνδυασμό Celeron σε barebone μητρική
για ακόμα πιό χάλια επιδόσεις!

Είναι όντως καλός καιρός για αναβάθμιση οπότε η δική μου πρόταση είναι:

Πριν από όλα θα πάρεις τουλάχιστον ένα πολύμπριζο με αντικεραυνική
προστασία στο οποίο θα ρίξεις όλες τις συσκευές του Η/Υ και όταν δεν θα
τον χρησιμοποιείς, θα κλείνεις το διακόπτη.

Στοθσ Η/Υ βασικά όλα αρχίζουν με ένα καλό κουτί διότι τη σήμερον ημέρα
οι επεξεργαστές ψήνουν και κεμπάπ αν τους αφήσεις χωρίς καλή ψύξη.
Θα βρεις λοιπόν ένα καλό κουτί με 450W τροφοδοτικό και 120mm ανεμιστήρες
(θα είναι πιό φαρδύ το κουτί από τα συνηθισμένα γιατί είναι μεγαλύτεροι
αυτοί οι ανεμιστήρες). Σου το προτείνω διότι θα αποκτήσεις και καλύτερη
ψύξη και λιγότερο θόρυβο.

Επεξεργαστή δεν εχω κάτι συγκεκριμένο να σου προτείνω απλά για να σου
δώσω μία ιδέα τι πάει να πει επένδυση στους Η/Υ, έχω Athlon XP 2600+ με
1GB Kingston (2x512MB) και σε Fedora Core 4 to swap file σπάνια
ανεβαίνει πάνω από 900ΚΒ! Ότι επεξεργαστή και να διαλέξεις βάλε αρκετή
RAM για να έχει χώρο να δουλεύει.

Η Μητρική θα πρέπει να υποστηρίζει όλα τα τελευταία καλούδια πχ PCI
express, USB2, Firewire, κανένα module infrared και bluetooth δεν είναι
κακό επίσης και καμία ζόρικη εξακάναλη onboard κάρτα ήχου με οπτικό
SPDIF και να μην ξεχάσω και την Gigabit Ethernet κάρτα δικτύου και
Wireless αν γουστάρεις.
Πριν επιλέξεις μοντέλο κάνε μια γύρα στο www.tomshardware.com και στο
www.anandtech.com για κάποιο review. Θα σου έλεγα επίσης να μην
αγοράζεις πολύ καινούριες μητρικές διότι τείνουν να έχουν κάποια
απίστευτα ελαττώματα όπως πχ η δικιά μου Gigabyte 7n400Pro2 έχει
λιγότερα PCB layers και υπερτροφοδοτεί τον Athlon με ρεύμα ώστε αφενός
να ζεσταίνεται περισσότερο και αφετέρου αν κάνεις overclocking να μην
χρειάζεται να πειράξεις την Vcore. Περιττό να σου πω ότι βγήκαν ήδη άλλα
δύο revisions της μητρικής που διορθώνουν τα "προβλήματα" αυτά.

Αφού το αγοράσεις, πες μου για να σου δώσω διεύθυνση αποστολής :)

Υ.Γ. μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με υπολογιστές, διαπίστωσα οτι
μόνο η μεγάλη ποσότητα RAM και η καλή επιλογή μητρικής σώζει την κατάσταση.