Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Tue Aug 9 14:14:09 EEST 2005

Κώστας Θουκυδίδης wrote:
> Αρχικά θα ήθελα να σας ρωτήσω τι προγράμματα υπάρχουν ανάλογης λειτουργικότητας με τα εξής:
>
> Windows 2k Advanced Server (Domain Controler με Active Directory και Roaming Profiles)

rοaming profiles γενικά δεν υπάρχουν στο unix γιατί δεν χρειάζονται.
Συνήθως η directory /home είναι remote, διαφανώς ως προς το χρήστη.
Επειδή όλα τα settings του χρήστη αποθηκεύονται στη /home, ο χρήστης
έχει το ίδιο περιβάλλον απ' όπου κι αν κάνει login. Το μόνο
πλεονέκτημα των Windows είναι ότι ενίοτε αν πέσει το δίκτυο οι χρήστες
ίσως μπορέσουν να συνεχίσουν να δουλεύουν τοπικά για λίγη ώρα, αλλά κι
αυτό παίζεται.

Η παραδοσιακή λύση για file sharing και login server είναι NFS+NIS,
επειδή όμως αυτά τα δύο τομπαίζουν(TM) κατά πάσα πιθανότητα θα
προτιμήσεις άλλα, και δη το LDAP αντί NIS και διάφορα άλλα που δεν
ξέρω αντί NFS.

Active Directory δεν ξέρω τι είναι, πάντως θα χρειαστείς κάποιο
εργαλείο για κεντρικό administration όλων των μηχανημάτων, όπως το
cfengine.

> Exchange Server 2000 με Outlook 2000 σαν client (Με ενδιαφέρει να έχει public folders κλπ)

Τι λειτουργικότητα προσφέρει αυτό το σύστημα; Τι είναι τα public
folders;

> Επίσης ποιά distribution θα προτείνατε για χρήση σε εταιρικό
> περιβάλλον; Αρχικές ιδέες μου είναι Red Hat Enterprise, Novel/Suse
> Enterprise ή Linspire. Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω αν και τι κόστος
> θα χρειαστεί σε περίπτωση συνεργασίας με κάποια από αυτές τις
> εταιρίες. Εάν κάποιος έχει πληροφορίες ή κάποια καλύτερη ιδέα θα
> ήμουν ευγνώμων

Φυσικά είναι και το Debian μια λύση, που μάλλον θα προτιμούσα για
μένα, τώρα αυτό μάλλον θα ήταν flame war.

Οι χρήστες χρησιμοποιούν word + excel; Θα μείνουν μ' αυτό ή θα
αλλάξουν office; Αν αλλάξουν, αυτό είναι το δυσκολότερο σημείο του
εγχειρήματος, για το οποίο θα συνιστούσα να διαβάσεις το
http://groups.google.com/group/comp.os.linux.advocacy/msg/28a63ca5373823a4?hl=en&
(διάβασέ το ούτως ή άλλως, γιατί βοηθάει να παίρνεις ιδέες γενικά).

Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να στήσεις το νέο σύστημα δοκιμαστικά και
χωριστά απ' το υπάρχον: ένας σέρβερ, και ας πούμε τρεις clients. Ένας
client για να τον πασπατεύεις επί τόπου, συν δύο clients για να
format και να δοκιμάζεις το σύστημα εγκατάστασης (που αργότερα θα
πρέπει να τρέξει στους 150 με τα ελάχιστα δυνατά προβλήματα). Όταν
νομίζεις ότι είσαι σχεδόν έτοιμος, βάλε τρεις χρήστες να δουλέψουν για
μια εβδομάδα στο νέο σύστημα και δες τι προβλήματα αντιμετωπίζουν. Με
βάση αυτή την εμπειρία δες αν χρειάζεται να επεκτείνεις αυτή τη
δοκιμαστική περίοδο.

Γενικά υπολόγισε αρκετούς μήνες για να είσαι έτοιμος. Ψάξε την αγορά
για κανένα βιβλίο που να λέει περισσότερα για το πώς προετοιμάζουμε
και υλοποιούμε μια τέτοια αλλαγή. Ψάξε, προφανώς, και το δίκτυο.

Αν δεν τα κάνεις όλα αυτά είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν άπειρα
προβλήματα, που φυσικά οι χρήστες θα αποδώσουν στο ότι το linux είναι
βλακεία.

--
Antonios Christofides
+30-2661020814