Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Nikos Papagrigoriou papagr at gmail.com
Tue Aug 9 12:37:30 EEST 2005

Γεια σου Κώστα,

On 8/9/05, Κώστας Θουκυδίδης <kthoukydides at fokas.gr> wrote:

> Το θέμα είναι οτι πρέπει να δημιουργηθεί ένα σύστημα της ίδιας
> λειτουργικότητας με το τωρινό, και εδώ είναι που χρειάζομαι την βοήθειά σας.
> Ανέλαβα αυτό το σχέδιο μόνος μου και δεν θέλω να χάσω την ευκαιρία να αλλάξω
> ένα δίκτυο 150+ υπολογιστών σε linux. Το πρόβλημα είναι οτι η εμπειρία μου
> είναι περιορισμένη και έτσι μπορεί να μου ξεφύγουν διάφορες λεπτομέρειες.

Δηλαδή, δεν θα πας διακοπές... Καλή δουλειά...

Αρχικά θα ήθελα να σας ρωτήσω τι προγράμματα υπάρχουν ανάλογης
> λειτουργικότητας με τα εξής:
>
> Windows 2k Advanced Server (Domain Controler με Active Directory και
> Roaming Profiles)

Θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις/παραμετροποιήσεις έναν Samba Server (
http://www.samba.org)

Exchange Server 2000 με Outlook 2000 σαν client (Με ενδιαφέρει να έχει
> public folders κλπ)

Έχεις πάρα πολλές επιλογές. Καταρχάς μπορείς να βρεις τα προγράμματα που σε
ενδιαφέρουν και να τα παραμετροποιήσεις μόνος σου. Για mail server σου
προτείνω Postfix (http://www.postfix.org/) και για client το Mozilla
Thunderbird (http://www.mozilla.org/products/thunderbird/).
Αν δεν θες να "λερώσεις" τα χέρια σου και έχετε ανάγκη από επιπλέον
υπηρεσίες: SuSE Linux Openexchange Server (
http://www.novell.com/products/openexchange/)

Proxy Server

Squid (http://www.squid-cache.org/)

Επίσης ποιά distribution θα προτείνατε για χρήση σε εταιρικό περιβάλλον;
> Αρχικές ιδέες μου είναι Red Hat Enterprise, Novel/Suse Enterprise ή
> Linspire. Το θέμα είναι ότι δεν ξέρω αν και τι κόστος θα χρειαστεί σε
> περίπτωση συνεργασίας με κάποια από αυτές τις εταιρίες. Εάν κάποιος έχει
> πληροφορίες ή κάποια καλύτερη ιδέα θα ήμουν ευγνώμων

Και πάλι έχεις πολλές επιλογές. Γενικά οι Enterprize εκδόσεις των διάφορων
διανομών είναι καλές και σου λύνουν τα χέρια σε αρκετές περιπτώσεις (η
Linspire διανομή υπάρχει και σε Enterprize έκδοση??? Νόμιζω ότι είναι
υπάρχει μόνο Desktop έκδοση). Επιπρόσθετα με τις Enterprize διανομές
αγοράζεις έμμεσα και υποστήριξη, που στην περίπτωση σου πιστεύω θα την
χρειαστείς. Αλλά enterprize έκδοση να βάλεις μόνο στον server. Στα clients ή
θα βάλεις μια desktop διανομή ή θα τα κάνεις terminals. Δηλαδή, όλα τα
προγράμματα θα τρέχουν από τον server. Δες εδώ: http://www.ltsp.org/

Όσον αφορά την υποστήριξη, σίγουρα μπορείς να την έχεις από την εκάστοτε
εταιρία. Επίσης, μπορείς να αναζητήσεις υποστήριξη από ελληνικές εταιρίες
που ασχολούνται με το Open Source ή από ελεύθερους επαγγελματίες που
υποστηρίζουν τέτοιες ενέργειες.

Σε ότι αποφασίσεις, θα έχεις την έγκριση από τον προϊστάμενο σου; Συνήθως σε
μεγάλες εταιρίες, υπάρχει πάντα κάποιος (π.χ. αυτός που προμήθευε την
εταιρία με Windows) που θα σου βάλει εμπόδια.

Αυτά τα λίγα προς το παρόν,

Νίκος.

--
Nikos Papagrigoriou <nikos at papagrigoriou.gr>