RE: linux to laptop διαπιστώσεις

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Wed Apr 27 15:34:13 EEST 2005

Όπα! Ομοιοπαθής! :-)

> Διάλεξα το ubuntu για να
> δοκιμάσω. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό, το ubuntu αρνιόνταν να
> συνδεθεί με το υπόλοιπο δίκτυο ...

Και να φανταστείς ότι αυτές τις μέρες είμαι μεταξύ Ubuntu και Suse 9.3 για
να αντικαταστήσω την υπάρχουσα διανομή Linux στο σκληρό μου, ψάχνοντας κάτι
που "it just works". Λέμε τώρα ...

> Συνεχίζω να μην απογοητεύομαι και αποφασίζω να ασχοληθώ με το
> gentoo, κάνω την εγκατάσταση σχετικά εύκολα (παρόλο που είχα
> ακούσει τόσα και τόσα για την δυσκολία εγκατάστασης), αφού
> μπαίνω λοιπών στο σύστημα μου ξεκινάω την εγκατάσταση του kde
> με την χρήση του emerge. πέφτω για ύπνο και ξυπνάω το πρωί
> σίγουρος ότι το σύστημα θα είναι ok. Κάνω reset το μηχάνημα
> και με περίμενε μια ωραία πρωινή έκπληξη. το σύστημα τα είχε
> παίξει. το ένα error ακολουθούσε το άλλο και συναγωνίζονταν
> πιο θα φτάσει πρώτο στην οθόνη.

Σε αυτό ακριβώς το laptop λοιπόν είχα gentoo. Με όχι και τόσο συντηρητικά
CFLAGS (-O3) το σύστημα είναι αυτή τη στιγμή σταθερότατο.

> Τελικά αποφάσισα. θα βάλω ξανά suse (το 9.3 αυτήν την φορά).

Δοκίμασα χτες να δω τα πρώτα βήματα του installation procedure. Το Suse 9.3
λοιπόν αρνιόταν πεισματικά να δει τον σκληρό δίσκο (και συνεπώς να
εγκατασταθεί) αν δεν έδινες τα ακόλουθα parameters στον kernel πριν το boot:

    insmod=ide-generic brokenmodules=sis5513

Τώρα τι #@)(*#)$΅#(*@$ χαζομάρες έχουν κάνει εκεί στη Novell και το sis5513
module είναι broken, it 's beyond me!

> Το όλο θέμα είναι το εξής, μήπως τελικά για χρήση desktop, οι
> λεγόμενες "εύκολες" διανομές είναι πολύ πιο μπροστά από της
> υπόλοιπες;

Ίσως. Αλλά άμα δε βλέπουν ούτε το σκληρό δίσκο κατά το Boot (που σιγά τα ωά,
ούτε SATE ούτε RAID, ένας UDMA/33 δίσκος διετίας και βάλε είναι στο Aspire
1603), αρχίζω να αμφιβάλλω κατά πόσο πολύ πίσω από τα Windows είναι το "πολύ
μπροστά".

> Το suse είναι η μόνη διανομή που είδε μέχρι και το
> modem του laptop (winmodem φυσικά),

Εντάξει αυτό δεν είναι τίποτα. Και στο gentoo μια εντολή δίνεις:

    # emerge slmodem (ή