linux to laptop διαπιστώσεις

Themis Dimitriou themis.ath at gmail.com
Wed Apr 27 15:15:31 EEST 2005

Τα παρακάτω τα γράφω καθαρά ενημερωτικά (μπας και την γλιτώσει κανείς
άλλος…) και δεν χωρίς καμία εμπάθεια ή κάτι άλλο, παρακαλώ μην με
παρεξηγήσετε…

Έχω ένα laptop acer aspire 1603 στο οποίο δούλευα καιρό suse 9.2,
επίσης έχω δυο servers με debian. Αφού έκανα της δοκιμές μου στους
servers (είναι για χρήση στο awmn οπότε προσφέρονται για δοκιμές και
πειραματισμούς), έπαθα αρρώστια με την ευκολία και την ευχαριστία του
apt και γενικά με την σταθερότητα και την ταχύτητα του debian,
αποφάσισα λοιπών ότι πλέων έχω μάθει τα βασικά για να μπορέσω να
περάσω και στο laptop μια πιο "ανοιχτή" διανομή. Διάλεξα το ubuntu για
να δοκιμάσω. Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό, το ubuntu αρνιόνταν να
συνδεθεί με το υπόλοιπο δίκτυο (παρόλο που έβλεπε την κάρτα δικτύου
και του έδινα κανονικά ip κλπ, από εκεί και πέρα δεν έκανε ούτε
ping!!!). Φαντάζομαι ότι θα ήταν κάποιο μπλέξιμο των modules, το
χειρότερο ώμος είναι ότι το ubuntu δεν μου έδινε των χρόνο να
πειραματιστώ αφού μετά από κάνα δυο-τρία reset κολλούσε αφού
προσπαθούσα να κάνω log-in στο gnome.
Αποφασίζω να βάλω το debian που δεν με είχε προδώσει σε δυο
μηχανήματα, ξεκινάω εγκατάσταση του sarge και με το που φτάνει στην
πρώτη οθόνη (εκεί που διαλέγεις γλώσσα) παγώνει το σύστημα,
ξαναπροσπαθώ… τα ίδια! προσπαθώ να παίξω με της παραμέτρους του boot
αλλά ξανά τα ίδια.

Συνεχίζω να μην απογοητεύομαι και αποφασίζω να ασχοληθώ με το gentoo,
κάνω την εγκατάσταση σχετικά εύκολα (παρόλο που είχα ακούσει τόσα και
τόσα για την δυσκολία εγκατάστασης), αφού μπαίνω λοιπών στο σύστημα
μου ξεκινάω την εγκατάσταση του kde με την χρήση του emerge… πέφτω για
ύπνο και ξυπνάω το πρωί σίγουρος ότι το σύστημα θα είναι ok. Κάνω
reset το μηχάνημα και με περίμενε μια ωραία πρωινή έκπληξη… το σύστημα
τα είχε παίξει… το ένα error ακολουθούσε το άλλο και συναγωνίζονταν
πιο θα φτάσει πρώτο στην οθόνη.

Τελικά αποφάσισα… θα βάλω ξανά suse (το 9.3 αυτήν την φορά). Να
επισημάνω ότι στο παρελθών έχει μπει με επιτυχία και το madrake στο
συγκεκριμένο laptop.

Το όλο θέμα είναι το εξής, μήπως τελικά για χρήση desktop, οι
λεγόμενες "εύκολες" διανομές είναι πολύ πιο μπροστά από της υπόλοιπες;
Το suse είναι η μόνη διανομή που είδε μέχρι και το modem του laptop
(winmodem φυσικά), επίσης η χρήση φωτογραφικών μηχανών ή εξωτερικών
σκληρών δίσκων είναι παιχνιδάκι. Με βάση την εμπειρία μου το συστήνω
για laptop με κλειστά μάτια.