Πρόβλημα με code page σε Samba 2.2.8.

Theodore J. Soldatos bafh at hellug.gr
Tue Apr 26 12:53:57 EEST 2005

Καλημέρα,

Έχω έναν Samba Server (2.2.8) ο οποίος εδώ και χρόνια ήταν ρυθμισμένος τελείως
λάθος: έχει το "client code page = 737" directive, χωρίς να έχει το "character
set = ISO8859-7". Και όπως λέει και το man smb.conf, "The parameter client
code page MUST be set to code page 737 if  the  character  set  parameter  is
set to ISO8859-7 in order for the conversion to the UNIX character set to
be done correctly."

Το αποτέλεσμα έιναι ότι παρ' όλο που οι Windows clients γράφουν και διαβάζουν
σωστά ελληνικά filenames, όλα αυτά τα αρχεία είναι μη προσπελάσιμα από linux
με οποιονδήποτε τρόπο - locally ή από smbclient, με el_GR ή el_GR.UTF8. Από
τερματικό φάινονται ως '??????', ενώ χρησιμοποιώντας τον smb client του gnome
(είτε σε el_GR, είτε σε el_GR.UTF8) βλέπω τα ονόματα σαν ελληνικά strings με
font που δεν υποστηρίζει iso8859-7. Αν διορθώσω το configuration, τα αρχεία με
ελληνικά filenames εξαφανίζονται τελείως από τους Windows clients. Σημειωτέον
ότι μιλάμε για χιλιάδες αρχεία.

Το ερώτημα είναι αν θα μπορούσα με κάποιον τρόπο να μεταφράσω αυτά τα
filenames σε UTF8, ώστε να διαβάζονται από terminal και να μπορέσω να
χρησιμοποιήσω Samba 3.x, ή σε iso8859-7 ώστε να διορθώσω το configuration της
υπάρχουσας samba. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο utility, library, module που να
κάνει αυτή τη δουλειά. Αν όχι, τότε κάποια pointers προς σχετικό documentation
θα μου ήταν χρήσιμα για να γράψω κάποιο conversion script που θα βοηθούσε.
Έπαιξα λίγο με διάφορα perl modules, αλλά δεν βγάζω άκρη.

Θ.

--
=====================_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========