Auto-ekmathisi Linux

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun Apr 10 15:08:15 EEST 2005

On 2005-04-10 14:17, Tsoukas Evangelos <tsoukase at gmail.com> wrote:

> είναι για μένα
> 1) Linux system- and network-administration
> 2) Linux shell-programming
> 3) C kai C++-programming
> Νομίζω αυτά μου είναι αρκετά.

Ακόμη κι έτσι είναι ΠΑΡΑ πολύ γενικά τα θέματα.  Με περίπου αυξανόμενο
βαθμό δυσκολίας, ας δούμε μερικές αναφορές:

- Για shell programming μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο όπως το "The UNIX
  Programming Environment" του Rob Pike

- Για προγραμματισμό σε C η "Λευκή Βίβλος" (εννοώ, φυσικά, τη δεύτερη έκδοση
  του "The C Programming Language") των Brian W. Kernighan & Dennis M. Ritchie
  είναι βιβλίο που δεν πρέπει να το χάσεις με τίποτα

- Πάρα πολύ καλές αναφορές σε άλλα βιβλία για τη γλώσσα C έχει το FAQ του
  newsgroup comp.lang.c [ http://www.eskimo.com/%7Escs/C-faq/top.html ]

- Για Linux administration έχει πολύ καλά βιβλία και αναφορές σε άλλα, που δεν
  είναι απαραίτητα Linux-specific, στο site του Linux Documentation Project
  [ www.tldp.org ]

- Για network administration, πιθανόν -- αφού λες ότι σε ενδιαφέρει κι ο
  προγραμματισμός -- να αξίζει ένα ψάξιμο για βιβλία όπως τα "UNIX Network
  Programming", "TCP/IP Illustrated" (vol. 1 & 2), "Advanced Programming in
  the UNIX Environment", του Richard W. Stevens.  Από τη βιβλιογραφία αυτών θα
  βρεις ακόμα περισσότερες αναφορές, αν δεις ότι σε ενδιαφέρει το θέμα

Όπως και να 'χει, τα βιβλία που έχει το tldp.org είναι μια καλή αρχή.

> Μενδιαφέρει ο προγραμματισμός. Πόσο διάβασμα χρειάζεται?

Πόσο μπορείς να κάνεις;

Επίσης, ειδικά στον προγραμματισμό, ισχύει το ρητό που λένε πως είχε μανία να
λέει ο Αριστοτέλης:

	Κάνοντάς τα πράξη, μαθαίνουμε όλα αυτά που πρέπει να μάθουμε.

Που σημαίνει ότι για να μάθεις προγραμματισμό πρέπει να προγραμματίσεις.
Περίεργο όπως ακούγεται αυτό είναι, από την δική μου προσωπική πείρα, ο μόνος
τρόπος.

Κανείς δεν ξέρει να γράφει καλά προγράμματα απλά διαβάζοντας πως πρέπει να
γράφονται τα προγράμματα.  Αν δεν γράψεις κάτι, αν δε δεις τα λάθη που μπορεί
να γίνουν, αν δεν ΚΑΝΕΙΣ τα λάθη που όλοι κάνουμε κάποια στιγμή... δε
μαθαίνεις ποτέ.