Reiserfs moy fainetai poly argo

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Apr 6 11:26:06 EEST 2005

Για να βάλω κι εγώ μερικούς οβολούς, εδώ και λίγα χρόνια, με ext3 σε
πολλά μηχανήματα, δεν έχω αντιμετωπίσει ποτέ το παραμικρό. Αντίθετα,
το ext2 με kernel>=2.4, σε περίπτωση άτσαλου shutdown έχω διαπιστώσει
πάνω από 20% πιθανότητα να μην επιδιορθώνεται παρά μόνο με reformat -
σε 2.2 δεν υπήρχε τόσο σοβαρό πρόβλημα, προφανώς γιατί δεν έκανε τότε
τόσο άγριο caching ο kernel. Γι' αυτό δεν θα συνιστούσα ext2 πουθενά
εκτός από κανένα /tmp. Παρεμπιπτόντως, έχω διαβάσει κάπου ότι κάποια
προγράμματα που κάνουν άγρια χρήση του /tmp γίνονται τάξεις μεγέθους
γρηγορότερα αν δεν έχεις journaling εκεί.

Τώρα για το πρόβλημά μου, ένα νέο στοιχείο:  όταν αντιγράφω ένα DVD
στο σκληρό δίσκο (με dma και στο dvd και στο σκληρό), το υπόλοιπο
σύστημα σέρνεται πολύ άσχημα (παράλληλα η cp δείχνει cpu usage 5-10%, έχω
celeron 1300MHz, 512MB RAM). Π.χ. για να πάρω bash prompt θέλω χαλαρά
καμιά 10αριά δευτερόλεπτα. Μεγάλο μέρος της καθυστέρησης είναι για να
ελέγξει αν έχω νέο email σε καμιά 10αριά maildir mailboxes (π.χ. τα
βλέπω να εμφανίζονται ένα-ένα με διαφορά δευτερολέπτων: "You have new
mail in ~/Maildir"· "You have new mail in
~/Maildir/.lists.linux-greek-users"· κλπ.).  Λέτε μήπως βελτιωθεί με
αύξηση του μεγέθους του journal;