Multiple Network Interfaces

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Mon Nov 29 15:48:35 EET 2004

Dimitris Moraitis wrote:

> Θα προτιμούσα να μην παίξω σε τόσο χαμηλό επίπεδο. Καταρχήν πρόκειται
> για εφαρμογές πάνω στο JXTA framework, το οποίο αναλαμβάνει όλο το p2p
> networking ώστε να μπορώ να ασχολούμαι μόνο με τo application layer
> (λέμε τώρα). Δηλαδή μπορώ να αναθέσω συγκεκριμένες ip's στις εφαρμογές
> μου από το configurator (και φυσικά το κάνω), αλλά δεν μπορώ να τις
> δεσμεύσω σε συγκεκριμένα interfaces. Εκτός αυτού, αδυνατώ να καταλάβω
> γιατί δεν αρκεί να δεσμεύσω μια εφαρμογή σε μιά ip, και μια ip σε ένα
> network interface και να παίζουν όλα σωστά.

> [...]

Συγνώμη παιδιά. Εγώ δεν είμαι και πολύ γνώστης των *nix, αλλά από
αυτά που έχω δει, καταλαβαίνω ότι οι εφαρμογές που μιλάνε με το TCP
stack, μπορούν (μέσω του λειτουργικού;) να το δουν είτε ενιαία, είτε
επιλεκτικά κατά interface. Έτσι, αν στείλουν γενικώς (και τα δύο σε
εισαγωγικά) ένα πακέτο στο δίκτυο, αυτό θα πάει από το πρώτο
interface που φαίνεται να είναι ικανό να εξυπηρετήσει το πακέτο
(δηλ. ότι το πακέτο θα φτάσει στον προορισμό του). Αν δύο interface
"βλέπουν" το ίδιο δίκτυο, τότε αυτό είναι πλεονασμός, και δεν έχει
νόημα η δεύτερη κάρτα. Με αυτό το σενάριο σε κάποιο επίπεδο
(λειτουργικό, stack;) γίνεται "routing" προς το πρώτο interface που
μπορεί να "εξασφαλίσει" τη παράδοση του πακέτου.

Από την άλλη, αν μια εφαρμογή αναγνωρίζει και παίζει με τα
interfaces, μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιοδήποτε interface θέλει
αυτή. Κάπως έτσι, απ' ότι καταλαβαίνω, παίζει και το apache όταν το
ρυθμίζεις να εμφανίζει διαφορετικό περιεχόμενο ανάλογα με την IP που
του έρχεται η σύνδεση (virtual hosts το λένε αυτό;).

Σε σχέση με τα δικά σου τώρα:
Με προβληματίζει που ενώ κάνεις bind τη 2η IP στο JXTA τα πακέτα δεν
φεύγουν από την αντίστοιχη κάρτα. Αυτό μπορεί να είναι πρόβλημα
α) kernel,
β) iptables/route (είπα πατάτα;),
γ) Java (πιο απίθανο).
Δεν ξέρω :|