blocks vs bytes

fs admin at www0.org
Mon Nov 29 05:38:37 EET 2004

On Mon, 29 Nov 2004 04:46:41 +0200, fs wrote:

> Επίσης το διάβασμα ενός άδειου dvd γυρίζει blocks των 2 kbyte και
> σε reiserfs το du --block-size=2048 σε ένα "../burn" dir θα γυρίσει
> 2299336 blocks που ακόμα και η γιαγιά μου βλέπει ότι είναι μεγαλύτερο
> αλλά το πρόγραμμα αυτή τη φορά δεν θα παραπονεθεί. Μέσα στο ίδιο το dvd
> που γράφτηκε, το du --block-size=2048 θα γυρίσει 2297042 άρα τώρα
> εξηγείται γιατί το "γραφτηκό" πρόγραμμα δεν παραπονέθηκε.

Κοιτώντας το mkisofs manpage (hallo mr obvious!), υπάρχει το -print-size
option το οποίο δίνει το σύνολο των blocks που θα εγγραφούν, το οποίο
είναι σε 2048 byte block size χωρίς να πολυεξηγεί πως το κάνουν αυτό και
απλά λέγοντας "αυτό γίνεται με ένα γρήγορο dry run των data"(είναι όντως
άμεσο το output).

Κοιτώντας το output του growisofs είναι ολοφάνερο ότι κάνουν το ίδιο test
πριν το κανονικό 'mkisofs -R -J|' (γιατί πολύ απλά το output είναι
καρμπόν). Επίσης ανάλογα με τη χρήση -R(rockridge) ή -J(joliet) το σύνολο
των blocks αλλάζει.

Το θέμα είναι ότι:

Άδειο DVD-R: 2297888 blocks
(σύμφωνα με dvd+rw-mediainfo, btw 2295104 τα dvd+r και 4173825 τα dlayer)

Τest Dir: 2299336 2048 byte blocks
(σύμφωνα με du)

Τest Dir: 2297605 blocks
(σύμφωνα με mkisofs -print-size)

Τελικό DVD-R: 2297042 2048byte blocks
(σύμφωνα με du)

Τελικό DVD-R: 2297605 blocks
(σύμφωνα με mkisofs -print-size *όμοιο με προηγουμένως)

-fs