FreeBSD ερωτήσεις

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Nov 16 13:32:21 EET 2004

On 2004-11-16 11:46, "Marios K." <marios_hellas_23 at yahoo.gr> wrote:
> Έβαλα το FreeBSD 5.3 στο pc μου.
>
> 1) Ενώ στην εγκατάσταση επέλεξα manual να δώ ποια πακέτα θα μπουν
> δεν είδα πουθενά το kdevelop και το openoffice.

Είναι πιθανόν να μη χωρέσανε όλα αυτά στο πρώτο CD-ROM.  Αν θυμάμαι καλά, από
τα mail των Scott Long και Ken Smith τον καιρό που ετοίμαζαν τα CD-ROMs του
5.3, ακόμη και το Gnome δε χώρεσε όλο στο πρώτο CD -- οπότε έβαλαν το
gnome2-lite.  Το KDE δε θυμάμαι αν χώρεσε όλο.

> Βέβαια στην εγκατάσταση δεν μου ζητήθηκε ποτέ το 2ο cd.
> Τί εχει αυτο?
> Βλέπω κατί /bin /root /port, αλλά τι περιέχει?

βλ. την περιγραφή των CD-ROMs που έχει το Handbook:

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install-diff-media.html

Το δεύτερο CD-ROM περιέχει ένα "Live" σύστημα, που μπορεί αν χρειαστεί να
χρησιμοποιηθεί ως "rescue disk", και όσα πακέτα χωρέσανε στο CD-ROM.

Δεν έχω μπροστά μου το CD-ROM #2 του 5.3-RELEASE, αλλά μπορείς να βρεις τι
έχει κάνοντάς το mount και κοιτώντας τα περιεχόμενα του καταλόγου `packages'.

Διάβασε με προσοχή το κεφάλαιο εγκατάστασης από το Handbook:

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install.html

> 2)Κατάφερα να σηκώσω X-server αλλά από default όταν ξεκινάει το
> σύστημα ξεκινάει απο κονσόλα.

Ναι, γιατί δεν έχει ρυθμιστεί το kdm να ξεκινά από το /etc/ttys.

> Αν μπώ σαν χρήστης και γράψω startx -exec startkde όλα εντάξει.
> Έχω καταφέρει με αυτό τον τρόπο να ξεκινήσω και fvwm και sawfish και
> nextstep. Το gnome όμως πώς ξεκινάει?

Με τον Σωστό Τρόπο(ΤΜ) που είναι να φτιάξεις ένα .xinitrc στο HOME σου, το
οποίο περιέχει τουλάχιστον το εξής:

	exec gnome-session

Όλα αυτά τα περιγράφει και στο Handbook, το οποίο (θα καναντήσω βαρετός σε
λίγο, αλλά πρέπει να το ξαναπώ) ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να το διαβάσεις τουλάχιστον μια
φορά πριν ασχοληθείς σοβαρά με το FreeBSD.  Για τα X11 έχει ολόκληρο κεφάλαιο
με διάφορα πράγματα τα οποία είμαι σίγουρος πως θα τα βρεις όλα εξαιρετικά
ενδιαφέροντα.  Δες π.χ. τι λέει αυτό το τμήμα του κεφαλαίου:

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/x11-wm.html

> 3)Αν σαν root γράψω kdm φορτώνει ο login-manager και μπορώ να μπω σε όλα τα
> x (kde,gnome,...).Πως όμως θα κάνω το kdm να ξεκινάει από default.
> Έπεξα λίγο ,ε το αρχείο /etc/ttys αλλά τίποτα.

Κάτι δεν έκανες σωστά.  Δες το link παραπάνω για το kdm.

> 4)Αν θέλω να επιλέξω το xdm για login-manager, πως θα του δίνω να καταλάβει
> τι να φορτώσει? (kde,gnome,fvwm2)

Κάπου θυμάμαι αμυδρά να έχω διαβάσει για το xdm-chooser αλλά δεν το έχω
χρησιμοποιήσει ποτέ.  Το xdm είναι πολύ "αρχαίο" για τα γούστα των χρηστών που
έχουν μάθει το KDE.  Είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστεί να χωθείς βαθιά σε
manpages και στο /usr/X11R6/lib/X11/xdm για να το ρυθμίσεις.

Οπότε, αν δε σ' αρέσει όντως να παίζεις με αρχεία ρυθμίσεων του xdm, φτιάξε το
kdm που το προτιμάς κιόλας (από ότι κατάλαβα δηλαδή) και ξέχνα το xdm :-)

> 5)Έχω mouse και στο x και σε κονσόλα. Όμως πώς θα κάνω την ροδέλα να παίξει?

Όπως ακριβώς γίνεται και στο Linux.  Βάζοντας στο xorg.conf σου τα εξής:

	  Section "InputDevice"
	      Identifier  "Mouse0"
	      Driver      "mouse"
	      Option	  "Protocol" "SysMouse"
	      Option	  "Emulate3Buttons"
	      Option	  "Device" "/dev/sysmouse"
+	      Option      "ZAxisMapping" "4 5"
+	      Option      "Buttons" "5"
	  EndSection

Οι γραμμές που ξεκινούν με '+' είναι που σε ενδιαφέρουν.

> 6)Τέλος (ή αρχή ;)) καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει alsa. Πως θα ριθμύσω την
> κάρτα  ήχου.
>
> Σε linux π.χ. κάνεις κανένα modprobe και βλέπεις.
> Σε FreeBSD τί υπάρχει?

Για kernel modules υπάρχει η kldstat:

	# kldstat
	Id Refs Address    Size     Name
	 1    3 0xc0400000 43bab4   kernel
	 2   14 0xc083c000 5226c    acpi.ko

Για να ρυθμίσεις την κάρτα σου, πάλι το Handbook μπορεί να βοηθήσει:

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/sound-setup.html