twinview της nvidia

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Fri Nov 12 15:56:48 EET 2004

axel maroudas wrote:

> Ok, έχεις δίκιο, με ctrl+alt+F? αλλάζω μεταξύ των δυο display. Αλλά το
> δύο display είναι η οθόνη του υπολογιστή που ήδη είχα και από όπου
> ξεκίνησα το $startx `which twm` -- :1 -layout MonitorTv  (δηλαδή ο ήδη
> τρέχων X server) και πάλι της οθόνης του υπολογιστή. Για να γίνω πιο
> συγκεκριμένος: με F7 είμαι στο kde μου και με F8 στον X  που ξεκίνησα
> μέσα από το kde.   Μπορώ δηλαδή να ανοίξω xterm  μόνο στην οθόνη (F8)
> και όχι στην τηλεόραση. Άρα , για να ξεκινήσω τον mplayer στην
> τηλεόραση χρειάζομαι το -display :1.1 αλλιώς ξεκινάει στην οθόνη.
> [...]
Αν εννοείς ότι ο mplayer ξεκινάει, ο ήχος παίζει αλλά αντί για το video
βλέπεις στην οθόνη ένα απέραντο μαύρο τότε υπάρχει εξήγηση. Σε κάποιο
παρόμοιο configuration η κάρτα μου αρνιόταν πεισματικά να δείξει το
video στην δεύτερη οθόνη (διάβαζε: τηλεόραση). Η εξήγηση είναι ότι τα
chip-άκια της nVidia μπορούν να κάνουν video overlay μόνο στην primary
display, εν προκειμένω το monitor του υπολογιστή εξ ορισμού.

Η μια λύση είναι να κάνεις clone την οθόνη, οπότε έπεσες σε εμπλοκή μιας
και αυτό ακριβώς προσπαθείς να αποφύγεις. Η άλλη λύση είναι να κάνεις
primary display την τηλεόραση και secondary display το monitor του
υπολογιστή, προσθέτοντας 2-3 γραμμές στο /etc/X11/xorg.conf. Αυτά τα
εξηγεί αναλυτικά το README της nVidia που βρίσκεται ήδη εγκατεστημένο
στο σύστημά σου στο αρχείο /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README.

Θυμάμαι ότι κάποτε (πριν ενάμιση περίπου χρόνο) το είχα καταφέρει και
πράγματι έβλεπα DVD στην τηλεόρασή μου. Δυστυχώς εκείνο το configuration
το έχω πετάξει εδώ και τουλάχιστον έξι μήνες, οπότε και άλλαξα κάρτα
γραφικών.

Φιλικά,
Νικόλαος Κ. Διονυσόπουλος