Elafrys window manager me configurable keyb shortcuts

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Nov 11 23:48:53 EET 2004

On 2004-11-11 19:14, Antonios Christofides <anthony at itia.ntua.gr> wrote:
> ψάχνω για τον κατάλληλο δι' εμέ window manager.

Το θέμα του window manager είναι ένα από τα μεγαλύτερα flamewars που μπορεί να
τύχει να πέσεις στη μέση τους και να μαζεύεις ένα κάρο απόψεις για χρόνια.
Αφήνοντάς το αυτό στην άκρη για λίγο, να πω ότι όλα όσα θέλεις τα κάνει το
windowmaker -- αυτό χρησιμοποιώ εγώ εδώ και καιρό.

> Επειδή μ' αρέσει να δουλεύω με το πληκτρολόγιο, τα features του KDE
> που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για μένα είναι τα εξής:

Κι εγώ αποφεύγω αν μπορώ το ποντίκι.

> 1) Πατώντας Alt+F2 μπορώ να ξεκινήσω όποια εφαρμογή θέλω (έτσι ξεκινάω
>    εφαρμογές στο KDE - δεν χρησιμοποιώ το K menu, και αποφεύγω να τις
>    ξεκινάω από terminal, εκτός αν θέλω να διαβάσω το stdout τους).

Δεν το έχω δοκιμάσει αλλά σίγουρα μπορείς να κάνεις bind το "RUN" command του
wmaker σε πλήκτρο.

> 2) Πατώντας Alt+F5 έχω κατάλογο των παραθύρων (γι' αυτό δεν έχω
>    καθόλου taskbar, και όταν ένα παράθυρο είναι minimized δεν φαίνεται
>    πουθενά).

Το default στο wmaker είναι F11 αλλά μπορείς άνετα να το κάνεις bind σε ότι
άλλο σου γουστάρει εσένα ;-)

> 3) Το έχω ρυθμίσει ώστε να μπορώ να μετακινώ και να resize τα παράθυρα
>    με τα πλήκτρα.

Εγώ τα μετακινώ κρατώντας πατημένο το ALT και 'πιάνοντας' το παράθυρο από
οπουδήποτε με το ποντίκι.  Η μετακίνηση και η αλλαγή μεγέθους είναι από τα
λίγα πράγματα που ακόμη κάνω με το ποντίκι.

> Επίσης, ένα τρομερό feature είναι το "Pack", βλ.  Control Centre, Regional
> and Accessibility, Keyboard Shortcuts, Windows, Pack Window
> Left/Right/Whatever.

Δεν ξέρω τι είναι το "pack" έτσι όπως το γράφεις.

> 4) Μπορώ σχετικά εύκολα να minimize παράθυρο (Alt+F3, n) (δεν το χρησιμοποιώ
> πολύ συχνά και δεν με πειράζει να είναι λίγο πιο μακρύς ο συνδυασμός).

Επίσης configurable "shortcut".  Σε μένα είναι `Alt + M', αλλά μπορεί
πανεύκολα να ρυθμιστεί σε οτιδήποτε ακόμη και μέσα από το ίδιο το wmaker.

> Το επιπλέον ατού του KDE είναι η ευκολία στο configuration (χρησιμοποιούσα
> επί αρκετό καιρό fvwm2 και ποτέ δεν εξοικειώθηκα).  Αλλά αυτό είναι
> δευτερεύον.

> Επίσης νομίζω ότι το KDE έχει και αρκετά καλό focus protection (π.χ. τρέχω
> openoffice, μέχρι να σηκωθεί το openoffice κάνω μια άλλη δουλειά σ' ένα
> konsole, και όταν τελικά το openoffice σηκώνεται πάει ήσυχα στο background
> χωρίς να πάρει το focus).

Μπορείς να ρυθμίσεις τα 'application windows' να ξεκινούν πάντοτε minimized
στο wmaker, να μην δείχνουν κανένα εικονίδιο στο desktop (`application
miniwindows' τα λέει το wmaker) κι έτσι να εξομοιώσεις ένα "κενό desktop" που
με μεσαίο κλικ του ποντικιού οπουδήποτε στον κενό χώρο βλέπεις μια λίστα με τα
ενεργά αλλά ελαχιστοποιημένα παράθυρα.

> Μπορείτε να μου πείτε ποιος window manager είναι ελαφρύς και αρκετά
> configurable ώστε να μπορώ να πετύχω αυτά τα keyboard shortcuts; Και κανένα
> hint/pointer για να διευκολυνθώ να το configure στα μέτρα μου; Ευχαριστώ!

Αν τελικ όντως δοκιμάσεις να στήσεις το windowmaker, στείλε μου προσωπικό
email να σου στείλω κάποια σχεδόν έτοιμα αρχεία ρυθμίσεων ή άλλα hints για το
πως θα το φέρεις όσο περισσότερο γίνεται στα μέτρα σου.