twinview της nvidia

axel maroudas axelmangr at freemail.gr
Wed Nov 10 03:23:57 EET 2004

Καλησπέρα σε όλους

Έχω ένα προβληματάκι με την κάρτα γραφικών μου και το kde. Για να
ξεκινήσω τρέχω fedora core 2 με πυρήνα 2.6.5-1.358 και kde 3.2.2-4. Η
κάρτα γραφικών μου είναι nvidia FX5200.  κατέβασα λοιπόν τους  drivers
από το επίσημο site  της nvidia και τους εγκατέστησα. Ο λόγος που έγινε
αυτό ήταν για να συνδέσω το pc με την τηλεόραση και να βλέπω εκεί τις
ταινίες μου.  Η βασική μου ιδέα ήταν λοιπόν ήταν να χρησιμοποιήσω το
twinview option που έχει η nvidia. πήγα λοιπόν στο xorg.conf  και έκανα
τις αλλαξές μου και προέκειψε το εξής :

Section "Device"
     Identifier "Videocard0"
     Driver "nvidia"
     VendorName "Videocard vendor"
     BoardName "NVIDIA GeForce FX (generic)"
     Option "TwinView" "true"
     Option "TVStandard" "PAL-G"
     Option "TVOutFormat" "SVIDEO"
     Option "SecondMonitorHorizSync" "30-50"
     Option "SecondMonitorVertRefresh" "60"
     Option "TwinViewOrientation" "CLONE"
     Option "ConnectedMonitor" "crt,TV"
     Option "MetaModes" "1280x1024,1152x864 @1280x960"  #εδώ είναι που
θέλει συζήτηση
EndSection

Το αποτέλεσμα που θέλω λοιπόν είναι να έχω στην τηλεόραση ένα αντίγραφο
(clone που λέει και το twinview option) της οθόνης του υπολογιστή. Αν
στο MetaModes βάλω :

Option "MetaModes" "1280x1024,1024x768"

τότε παίρνω πράγματι στην τηλεόραση αντίγραφο της οθόνης αλλά πολύ
"μεγαλύτερο" της οθόνης με αποτέλεσμα να μην χωράει ολόκληρο και στην
τηλεόραση να βλέπω ένα κομμάτι μόνο  του desktop

Αν, πάλι, χρησιμοποιήσω : Option "MetaModes" "1280x1024,1152x864" τότε η
τηλεόραση δεν δείχνει τίποτα.

Τέλος αν χρησιμοποιήσω : "MetaModes" "1280x1024,1024x768 @1280x960 είναι
το ίδιο σαν να είχα χρησιμοποιήσει το πρώτο (Option "MetaModes"
"1280x1024,1024x768")

Η απάντηση που πήρα στο forum της nvidia ήταν η εξής :

"About cloning to different resolutions: it's normal that tv screen will
be only a "visible" window to larger virtual one that is a clone of crt
(that should be quite logical since it's a clone, right?)."

Η απάντηση όμως αυτή ούτε με καλύπτει αλλά ούτε και τη βρίσκω σωστή.
Διότι  το μέγεθος εξαρτάται από την ανάλυση (νομίζω) , και άλλωστε ναι
μεν λέω clone αλλά σε άλλη ανάλυση οπότε και σε άλλο μέγεθος. Ορίστε τι
λέει και το manual των drivers

 MetaModes
        A single MetaMode describes what mode should be used on each
        display device at a given time.  Multiple MetaModes list the
        combinations of modes and the sequence in which they should be
        used. ......

Μπορείτε να μου δώσετε μια λύση στο θέμαγιατί έχω κάνει τόσα reboot για
να δοκιμάσω όσα δεν έχω κάνει 3 χρόνια τώρα?
ευχαριστώ πολύ
axelmangr