VM: killing process X

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sat May 29 18:04:54 EEST 2004

On Sat, May 29, 2004 at 12:36:01AM +0100, Konstantinos Peletidis wrote:
> On Fri, 28 May 2004 19:01:52 +0300
> Vasilis Vasaitis <vvas at hal.csd.auth.gr> wrote:

..[snip]..

> Den to eixa proseksei auto kata th diarkeia tou configuration. Poly kalh
> h ypodeiksh sou kai se euxaristw. Bebaia, to gegonos oti sto help tou
> sxetikou feature o OOM killer parousiazetai, emmesws plhn safws, ws
> xeiroterh apo thn eks orismou epilogh den me ka8hsyxazei :-)

  Ο Arcangeli φταίει για όλα, τελικά είναι πολύ πειστικός και πάντα
καταφέρνει τους άλλους να κάνουν το δικό του· να, η ιστορία
επαναλαμβάνεται και πάλι στον 2.6. Όχι ότι οι αλλαγές που υλοποιεί
είναι κακές, το αντίθετο μάλιστα. Απλά έχει διαφορετικό προσανατολισμό
απ' ότι ενδιαφέρει τους περισσοτέρους από εμάς, τον ενδιαφέρει κυρίως
τι γίνεται σε συστήματα με πάρα πολύ μνήμη [0], server κι έτσι με
τελείως διαφορετικά workload από τα κλασσικά desktop μηχανάκια.

  Να προτείνω και κάτι άλλο; Αφού (για κάποιο λόγο) δε θέλεις να
περάσεις στον 2.6 ακόμα, ίσως θα ήθελες να δοκιμάσεις τον rmap VM [1]
του Rik val Riel. Προσωπικά, τον καιρό που είχα 2.4, τον έτρεχα σχεδόν
αποκλειστικά με το rmap πάνω, και ήμουν πολύ ικανοποιημένος από τη
συμπεριφορά του, άλλωστε είναι πιο προσανατολισμένος σε desktop
μηχανήματα με λίγη μνήμη. Και φυσικά περιλαμβάνει τον OOM killer, τον
οποίο και είχε γράψει ο Rik εξαρχής. Να σημειώσω ότι ο rmap VM είναι
αυτή τη στιγμή rock-solid, τον βάζεις άφοβα σε production μηχανήματα
κτλ.

> Dystyxws den einai eukolo na vrw peiramatika poios mhxanismos einai
> kalyteros. Gia thn istoria, xrhsimopoiwntas kernels mexri kai ton
> 2.4.25(pou epishs den exei OOM by default AFAIK) den eixa tetoio
> provlhma. Gi'auto allwste den ekfrazw kapoia idiaiterh protimhsh. O
> 2.4.26 mou ekane thn ekplhksh :-(

  Κατά πάσα πιθανότητα επειδή τώρα προέκυψαν οι κατάλληλες συνθήκες,
γιατί δε νομίζω ο .25 κι ο .26 να έχουν διαφορές στο VM πέρα από
διορθώσεις σχετικές με την ασφάλεια του συστήματος.

> Den kserw pws to vlepeis esy, h oi alloi xrhstes, alla egw pistevw pws
> an exeis ena systhma pou trexei X kai einai idle, kai molis o crond(no X
> activity) treksei ena script pou kanei update mia database, o kernel
> skotwnei ton X, tote ta pragmata einai sovara. Isws na hmoun tyxeros ws

  Εγώ μαζί σου είμαι εξαρχής, δεν ξέρω τι εντύπωση σου έδωσα. ;^)

> twra epeidh den mou synevh nwritera kati tetoio. Mporei na einai
> synh8ismenoo to fainomeno kai ola auta isws na einai ypervoles ek
> merous mou. Opoiadhpote plhroforia sxetika me th syxnothta emfanishs
> tetoiou eidous provlhmatwn 8a me boh8ouse na ektimhsw kalytera thn
> katastash.

  Γενικά υπό τις συνθήκες που περιγράφεις σπάνια φτάνει το σύστημα να
ξεμείνει από μνήμη, εκτός κι αν έχει τραγικά λιγότερη σε σχέση με αυτή
που χρειάζεται. Μήπως κάνεις το λάθος να τρέχεις το σύστημα χωρίς
swap;

[0] Τα οποία θα έπρεπε να τρέχουν σε 64-μπιτες αρχιτεκτονικές, αλλά
αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

[1] http://www.surriel.com/patches/

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."