Egkatastash linux sto ANAPHRIA TWRA

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon May 24 16:14:07 EEST 2004

>Πόσα partitions πρέπει να έχει μία σοβαρή εγκατάσταση linux που να μη
>χάνονται τα setup όταν κάνουμε format το βασικό partition;

Δεν υπάρχει "Τέλεια Οργανωμένο Partition Table(TM)".  Πολλοί χωρίζουν το
δίσκο τους σε κομμάτια όπως τα εξής:

    /boot
	Εδώ υπάρχει ο πυρήνας και τα modules του.  Συνήθως είναι μικρό
	partition και λόγω κάποιας ιδιαιτερότητας των παλιών BIOS,
	βρίσκεται πολύ κοντά στην αρχή του δίσκου (είναι, για
        παράδειγμα, το πρώτο primary partition του).

    /
	Aρχεία ρυθμίσεων στο /etc και βασικά εργαλεία συστήματος στους
        καταλόγους /sbin και /bin.

    /var
	Κυρίως log files, βάσεις με πληροφορίες όπως π.χ. ποια πακέτα
        είναι εγκατεστημένα στο σύστημα .. και άλλα διάφορα καλούδια.

    /usr
	Μαζί με το /usr/local (ή ακόμη και το /opt πολλές φορές)
        περιέχει τα προγράμματα και άλλα αρχεία (π.χ. εργαλεία
        ανάπτυξης, τεκμηρίωση, παιχνίδια, κλπ.) στα οποία έχουν
	πρόσβαση οι χρήστες του συστήματος.

    /home
	Το προφανές.

    swap
	Κάθε σοβαρός Linux user έχει κι ένα swapfile στο τέλος του
        δίσκου του.  Γιατί στο τέλος; Για να μη μπορεί να 'ξεχυλίσει'
        κάνοντας overwrite σημαντικά αρχεία άλλων partitions.

Αυτάαα :)

>... ώστε στις επόμενές μου ερωτήσεις να είμαι πιο σαφής και να μην κάνω
>χαζές ερωτήσεις.

Αν έχουν σχέση με το Linux και δεν αρχίσεις να μας ρωτάς τι χρώμα string
φοράει ο Bill Gates όταν του κατεβαίνουν οι ιδέες του στυλ 'Palladium',
μάλλον δεν είναι χαζές οι ερωτήσεις.

- Γιώργος