Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

Michael Iatrou m_iatrou at freemail.gr
Thu May 20 21:39:10 EEST 2004

When the date was Thursday 20 May 2004 15:38, Dimitris Glezos wrote:

> Λίγο γενικότερα τώρα..
>
> Το πόσο ένα project έχει πραγματικά προσφέρει στο community νομίζω
> πρέπει να μας απασχολεί πολύ περισσότερο πριν το επιλέξουμε, είτε μέσω
> switch είτε μέσω πρώτης επιλογής.

Διαφωνώ κάθετα! Οι υπολογιστές και κατ' επέκταση τα distro είναι εργαλεία.
Είναι επιπλέον κουλτούρα, τέχνη, τρόπος ζωής κλπ, αλλά πρωτίστως είναι
εργαλεία! Και ένας είναι ο σωστός τρόπος επιλογής εργαλείου: χρησιμοποιείς
αυτό που κάνει καλύτερα τη δουλειά σου!

> Και αυτό επειδή το knowledge-base που έχτισε το πρόγραμμα από το οποίο
> έκανε fork (ή στηρίχθηκε, ή πήρε παραδείγματα) έφτασε εδώ μετά από
> πολύ κόπο. Μόνο και μόνο χρησιμοποιώντας το, το υποστηρίζουμε - ακόμη
> και αν δεν κάνουμε submit bug reports και άλλες how-to-help ενέργειες.

Έχεις εν μέρει δίκιο. Από την άλλη, προτιμώ μια φορά το χρόνο να κάνω ένα
donation στο Debian και όλο τον υπόλοιπο καιρό να χρησιμοποιώ Slackware.
Πιστεύω ότι έτσι βοηθάω περισσότερο.

> Για να μην πω ότι ακριβώς μετά που γίνεται σταθερό είναι που το
> "παλιό" software χρειάζεται το support μας. Ο mozilla πιστεύω ότι πολύ
> περισσότερο ήθελε το support μας μετά την έκδοση 0.96 (μετά από 3.5+
> χρόνια development?) που ήταν πολύ σταθερή. Προσωπικά αν έβγαινε (που
> βγήκε!) ένα ενεργό fork (ή μια άλλη υλοποίηση, πχ λέγε με KHTML), θα
> είχε πολύ δρόμο για να γίνει default browser μου. Απλά γιατί ο κόπος
> και το μεράκι που μπήκε στο mozilla trunk τόσο καιρό με κρατάει πολύ
> περισσότερο από τα νέα σούπερ-ντούπερ features του τάδε fork.

Με αυτό το τρόπο, μειώνεις τη δυναμική του development. Πάρε για παράδειγμα το
παρακάτω σενάριο: Χρησιμοποιείς ένα συγκεκριμένο OSS application, το οποίο
αναπτύσσεται αρκετά χρόνια και είναι ευρέως αποδεκτό. Κάνεις τη δουλειά σου,
αλλά θα ήθελες και 2-3 ακόμη πραγματάκια. Μια ωραία ημέρα σκάει μύτη στο
freshmeat.net ένα καινούριο project που είναι fork αυτού του application και
κάνει όχι μόνο τα 2-3 επιπλέον πραγματάκια, αλλά ακόμη 100 ή τουλάχιστον αυτό
αναφέρει στο roadmap του.

Στο παραπάνω σενάριο, εσύ θα αντιδρούσες αγνοώντας το, γιατί απλά το "παλιό"
project έχει προσφέρει περισσότερα! Κατά κάποιο τρόπο δηλαδή, αρνείσαι την
εξέλιξη, τη διαφοροποίηση και τα ανυπερθέτως σημαντικότατα αποτελέσματα
αυτών, παρά τα όποια side-effects!

> Κατηγορούμε τους windows-άδες (IE-άδες, Outlook) για τη μη-συνειδητή
> επιλογή τους για το OS (browser, MUA) που χρησιμοποιούν. Παρόμοια όμως
> μη-συνειδητή, χαλαρή και σταρχιδέ επιλογή κάνουν αρκετοί για ενδο-OSS
> επιλογές προγραμμάτων. Και είναι κρίμα γιατί στερούν το πολύτιμο
> support τους από προγράμματα που έχουν αποδείξει ότι την αξίζουν
> περισσότερο.

Έχεις αντιληφθεί τις συνέπειες μιας τέτοια νοοτροπίας; Ποιοι είναι αυτοί που
έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν μεγάλα projects; (εταιρείες, Netscape -
Mozilla, Sun StarOffice - OpenOffice κλπ).
Οι εταιρείες *ΔΕΝ* είναι η δύναμη του OSS. Βοηθούν πολύ, δεν λέω! Η πραγματική
δύναμη του OSS όμως είναι οι απλοί προγραμματιστές που έχουν μια καλή ιδέα
και δίνουν τη ψυχή τους για να την υλοποιήσουν. Η πραγματική δύναμη του OSS
είναι ένας παλαβός φοιτητάκος από τη Φιλανδία, που δεν γούσταρε το DOS και το
Minix του έπεφτε λίγο. Και εσύ, με τη νοοτροπία σου, τον κρεμάς πριν ακόμη
ξεκινήσει!

> Για παρόμοιους λόγους, νιώθω ότι οι συζητήσεις για το ποιό OSS θα
> πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς, πρέπει να γίνονται στη βάση φιλοσοφίας,
> ιστορίας και αξίας παρά στο featureset.

Με αυτό τον τρόπο, κάνεις το σύστημα κλειστό και κατ' επέκταση μη βιώσιμο: που
και που πρέπει να αλλάζεις (ή τέλος πάντων, κάποιοι να αλλάζουν) συνήθειες
και εφαρμογές, δίνοντας τη δυνατότητα και σε άλλα projects να εξελιχθούν,
ακόμη κι αν τα τελευταία, τη παρούσα στιγμή, δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω,
ίσως να προσφέρουν και λιγότερα. Αρκεί να φαίνεται πως έχουν δυνατότητες!

--
 Michael Iatrou
 Electrical and Computer Engineering Dept.