Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

DJ Art djart at linux.gr
Thu May 20 18:01:07 EEST 2004

On Thursday 20 May 2004 15:38, Dimitris Glezos wrote:

> Και ακόμη ένα side-thought. Βλέπω συχνά αρκετούς
> αντι-{redhat|suse}-ϊκούς να χρησιμοποιούν ReiserFS. Προσωπικά, αν
> είναι να "τα παίρνει" ένα project, για να είμαι ειλικρινής προτιμώ να
> τα παίρνει από την ΑΒΓ IBM/Redhat/μπλα εταιρία παρά από το DARPA.

Ένσταση! Μη χτυπάτε το ReiserFS κάτω από τη ζώνη ;>

Όχι. Από τη στιγμή που το ReiserFS είναι GPL, και από την ίδια τη
Microsoft να τα έπαιρνε (λέμε τώρα), πάλι περίπου το ίδιο καλά θα
ήτανε. Γιατί δηλαδή ? Πού κολλάς ? Ιδιορυθμίες πάντα υπάρχουνε. Δεν
μπορούνε τέλος πάντων όλα να είναι τέλεια.
Από τη στιγμή που είναι το μακράν καλύτερο FS (:>), ε, δικαιούται να
έχει και μερικές ατέλειες.

> Το πόσο ένα project έχει πραγματικά προσφέρει στο community νομίζω
> πρέπει να μας απασχολεί πολύ περισσότερο πριν το επιλέξουμε, είτε

Ναι, οκ, και σου είχα πεί τότε πως το Slackware είναι το πρώτο
distribution ever, άρα μπορεί κατά μία έννοια να έχει προσφέρει τη
γέννεση του "πράγματος" που ονομάζουμε distro.

Εσύ μετράς την προσφορά στο community με γραμμές κώδικα ? Αν ήταν έτσι,
τότε θα έπρεπε να υπάρχει μόνο το Debian και το RedHat.

Μερικές φορές η προσφορά στο Community δεν μετριέται μόνο με γραμμές
κώδικα. Μετριέται και με ιδέες και με πράξεις και με απόψεις, ακόμα και
με απλή παρουσία.
Σκέψου ας πούμε πόσο πολύ έχει προσφέρει το Knoppix. Το Knoppel. Το
SkoleLinux. Αυτά δεν έχουν δώσει πίσω κώδικα στους kernel developers,
όμως δεν νομίζω πως αμφισβητείται η προσφορά τους.

Επομένως, όχι, διαφωνώ, αν πρώτα σκεφτόμασταν ποιός προσφέρει πιο πολύ
και υποστηρίζαμε μόνο αυτόν, τότε θα αδικούσαμε όλους τους άλλους.

Μα, και μόνο που υφίσταται μια διανομή, ασχέτως με το αν δίνει πίσω
κώδικα στον kernel, αυτό ΕΙΝΑΙ προσφορά στην κοινότητα, δεν είναι ?

> Για παρόμοιους λόγους, νιώθω ότι οι συζητήσεις για το ποιό OSS θα
> πρέπει να χρησιμοποιεί κανείς, πρέπει να γίνονται στη βάση
> φιλοσοφίας, ιστορίας και αξίας παρά στο featureset.

To featureset είναι αποτέλεσμα φιλοσοφίας, ιστορίας και αξίας.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί σώνει και καλά δεν το αναγνωρίζεις αυτό ως
προσφορά.

> Ωμά και σύντομα για το θέμα μας: Δεν υπάρχει χώρος για άπειρα forks

Δηλαδή, όσοι προλάβανε προλάβανε. Οι άλλοι πίσω στην πείνα ?
όχι, είναι άδικο αυτό.

> στο community και πρέπει να κάνει πολύ περισσότερα από 5, 10, 20 νέα
> πραγματάκια ένα νέο SW (πχ distro) για να με πείσει να κάνω switch
> και συνεπώς να στερήσει το support μου από το distro που χρησιμοποιώ
> και έχει αποδείξει προ πολλού την αξία του (και συνεχίζει να την
> αποδεικνύει).

Έχεις καταλάβει κάτι λάθος. Η νοοτροπία του OSS είναι γενικώς όλοι να
προσφέρουμε κάτι. Έτσι όπως το περιγράφεις τόσην ώρα ακούγεται σαν αυτή
η προσφορά να πρέπει να γίνεται μόνο ως άμεσο feedback προς τα πίσω:

Δηλαδή, αν εσένα η RedHat σου παρέχει κάτι, πρέπει εσύ άμεσα να της
δώσεις feedback.

Το να σου δίνει η SuSE κάτι και εσύ να μην της προσφέρεις support, αλλά
να υποστηρίζεις ένα project κάπου αλλού μέσα στην κοινότητα, αυτό δεν
είναι θεμιτή προσφορά ?

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>

Q: Εθελοντής ή θεατής ?