RAID σε SUSE 9.0 h 9.1 με ASUS MB kai SATA δίσκους

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Sat May 15 02:49:08 EEST 2004

On Fri, May 14, 2004 at 08:05:22PM +0300, Ioannou Christos wrote:
> Καλησπέρα σε όλους σας.
>
> Θα ήθελα να κάνω μία ερώτηση:
>
> Επειδή έχω πάθει πολλές ζημίες το τελευταίο δίαστημα απο το ρεύμα
> (παρότι έχω OnLine UPS) θέλω να να αγοράσω ένα Mortherborad Asus
> P4R800-V Deluxe που υποστηρίζει RAID 1 με 2 SATA δισκους 80GB (για
> να έχω τουλάχιστον σίγουρα τα δεδομένα μου) γνωρίζει κανένας αν ολα
> αυτά υποστηρίζονται στο SUSE 9.0 η στο 9.1

  Το αν υποστηρίζει η μητρική RAID ή όχι είναι αδιάφορο από τη δική
μας σκοπιά· έτσι κι αλλιώς, όλα αυτά είναι λύσεις software RAID, που
το BIOS της μητρικής το μόνο που κάνει είναι να παρέχει κάποιες
διευκολύνσεις, και όλη η δουλειά γίνεται από τον driver του εκάστοτε
λειτουργικού.

  Αυτό που εσένα σε ενδιαφέρει είναι να μπορείς να βάλεις δυο δίσκους
σε ξεχωριστά κανάλια (το SATA είναι εξαιρετική επιλογή πιστεύω), και
μετά να φτιάξεις ένα RAID 1 με την υλοποίηση του ίδιου του Linux, αντί
για τη χαζομάρα της μητρικής. Και παίζει ανεξαρτήτως μητρικής / δίσκων
/ διανομής / κτλ.

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."