greek linux pages

George Andreou georgea at her.forthnet.gr
Tue Mar 2 01:04:21 EET 2004

zakinthinos at freemail.gr wrote:

> στην παρακατω διευθηνση θα βρειτε καταλογο σελιδων με πληροφοριες
> για λινουξ στα ελληνικα, αρκετα χρησιμο για την παραπομπη καποιου αρχαριου
> εαν δεν εχετε ωρα να τον βοηθησετε προσωπικα
>
> ναι θελει καποιο update και ισως λιγο ξεκαθαρισμα...
>
> http://www.techteam.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=7234

> http://www.freemail.gr - δωρεάν υπηρεσία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
> http://www.freemail.gr - free email service for the Greek-speaking.

Επειδή τις τελευταίες μέρες αντάλλαξαμε μερικά δυσάρεστα emails [1] με
τον κύριο Τσιμάρα με αφορμή την κριτική μου στο παραπάνω μήνυμα,
αναγκάζομαι (μου ζητάει) να επανέλθω κάνοντας:

"εμπεριστατωμενη και με επιχειρηματα κριτικη [...] πανω στον καταλογο"

Εντάξει λοιπόν ας διευκρινίσω την άποψή μου:

Καταρχήν διαπιστώνω πως είναι μια καλή και περιεκτική συλλογή με
συνδέσμους σχετικούς με το Linux. Η ένστασή μου (και η αδυναμία της
κατανόησής της εκ μέρους του κυρίου Τσιμάρα) έγκειται στο ότι αυτή η
συλλογή παρουσιάζεται σαν κάτι το "χρησιμο για την παραπομπη καποιου
αρχαριου". Η άποψή μου είναι πως εάν ένας αρχάριος ατυχήσει και
παραπεμφθεί σε αυτή τη σελίδα θα "χάσει το μπούσουλα":

Ας θεωρήσουμε το παράδειγμα εκείνου που θέλει οδηγίες για το πως να
κάνει compile την 2.6.x έκδοση του πυρήνα. Επειδή εγώ λοιπόν είμαι
απασχολημένος κάνοντας κάτι άλλο (και το email του κακόμοιρου μένει
αναπάντητο εδώ και μέρες στη λίστα αφού κανένας άλλος δε βρίσκει χρόνο
να απαντήσει [2]) παίρνω την πρωτοβουλία και του στέλνω σε reply:

<< Γειά σου φίλε, βρες εδώ:
http://www.techteam.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=7234
πως γίνεται, μου είναι αδύνατο να σου εξηγήσω τώρα...>>

Πολύ ωραία. Ο αρχάριος φίλος μας χαίρεται που επιτέλους κάποιος (τι
καλός άνθρωπος που είμαι μερικές φορές!) βρήκε χρόνο να τον παραπέμψει
έστω σε μια σελίδα με links. Στην αρχή απορεί λίγο γιατί όλα αυτά τα
links δεν απαντούν στην ερώτησή του αλλά επειδή είναι καλόπιστος
αποφασίζει να πατήσει μερικά και να δοκιμάσει την τύχη του. Δυστυχώς ο
φίλος μας δε βγάζει άκρη. Δυσκολεύεται να βρει αυτό που θέλει. Δε βλέπει
πουθενά στα links που επισκέπτεται κάτι που να του απαντά την ερώτησή
του. Αλλά, για μια στιγμή! Αυτό δεν ήταν κάτι το αναμενόμενο; Ναι, ναι.
Ο φίλος μας δε ξέρει να ψάχνει σωστά. Άλλωστε εάν ήξερε να ψάχνει θα
πήγαινε σε μια μηχανή αναζήτησης και δε θα έκανε ποτέ post μια τέτοια
ερώτηση εδώ. Θα έβρισκε κάπου πως γίνεται αυτό που θέλει και αφού τα
έκανε όλα "επιτυχώς" θα μας έκανε μια ερώτηση όπως "γιατί παίρνω μαύρη
οθόνη μετά το Loading BIOS..." ? Αχ μωρέ. Αχ! Είναι και αρχάριος και
άτυχος. Είμαστε πάλι όλοι απασχολημένοι να του απαντήσουμε. Αλλά ο καλός
Θεός (και ο κύριος Τσιμάρας) πρόβλεψε για αυτό:

<< Γειά σου φίλε, βρες εδώ:
http://www.techteam.gr/phpBB2/viewtopic.php?t=7234
τι δεν έκανες σωστά, μου είναι αδύνατο να σου εξηγήσω τώρα...>>

(Πάλι εγώ! Δυο φορές μέσα σε λίγες ώρες κάνω την καλή μου πράξη. Μα δεν
είμαι ψυχούλα;  (Τα "όχι" που άκουσα κάνω πως δε τα άκουσα. Παρακαλώ
πολύ. Άντε.))

Και το παραμύθι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο, αλλά επειδή βαρέθηκα ας
μιλήσω πιο ουσιαστικά:

Θεωρώ πως οποιαδήποτε συλλογή ξερών συνδέσμων (links) δε προσφέρει
τίποτα και σε κανέναν (πόσο μάλλον σε αρχάριο λινουξά που δε γνωρίζει
πέντε βασικά πράγματα). Οποιαδήποτε μηχανή αναζήτησης προσφέρει
περισσότερη πληροφορία στα αποτελέσματα αναζήτησης. Συγκεκριμένα: Ο
τίτλος της σελίδας, περιγραφή του περιεχομένου της, κτλ. Με αποτέλεσμα
κάποιος να μπορεί να επιλέξει το link που ανταποκρίνεται περισσότερο σε
αυτό που ψάχνει.

Για αυτό το λόγο κάνω πρόταση - σύσταση στον κύριο Τσιμάρα, να βελτιώσει
το post στο forum της σελίδας που μας δίνει, προσθέτοντας επεξήγηση
δίπλα   από κάθε σύνδεσμο για το τι υπάρχει εκεί πέρα. Να κάνει μια
κατηγοριοποίηση των συνδέσμων [3]. Τότε και μόνο τότε πιστεύω ότι μπορεί
η συλλογή αυτή να αποτελεί σημείο αναφοράς και παραπομπής ενός αρχάριου,
αλλά και γιατί όχι, πιο προχωρημένου χρήστη.

Επιπλέον να καταστήσω σαφές ότι δεν αμφιβάλλω σε καμία περίπτωση για την
πρόθεσή του κ. Τσιμάρα να προσφέρει στην κοινότητα των φίλων Linux
Ελλάδος. Αλλά όταν αυτό γίνεται *άτσαλα*, *άκομψα* και *ελλιπώς* νιώθω
την ανάγκη να το τονίσω με σκοπό να συμβάλλω στη βελτίωση και την
καλυτέρευση του οποιουδήποτε, αφού εν τέλει ο μόχθος του και το
αποτέλεσμα της δουλειάς του θα ωφελήσει ΚΑΙ εμένα μαζί με όλους τους
υπολοίπους.

Τελειώνοντας θα ήθελα αυτές τις απαντήσεις:
1) Καταλάβατε αυτή τη φορά την κακόπιστη για εσάς, καλόπιστη για εμένα,
κριτική που σας έκανα;
2) Συμφωνείτε με την πρότασή μου;
3) Αυτό που ζητάω να γίνει από μέρους σας, σας είναι δυνατό ή να
αναλάβει κάποιος άλλος αυτή τη δουλεία;

Και κάτι ακόμα:
Ανακαλώ το ότι δεν επιθυμώ πλέον καμία επικοινωνία μαζί σας. Η ζωή είναι
σκληρή και πρέπει να μάθω να ανέχομαι και να αντιμετωπίζω φρασεολογίες
πεζοδρομίου.

Υστερόγραφο προς τα μέλη της λίστας:

Πιστεύω πως θα ήταν καλό να ακούσετε και την απάντηση της άλλης πλευράς
πριν πάρετε (όσοι θέλετε να πάρετε) θέση στα θέματα που θίγονται εδώ.
Η αρχική μου απάντηση στο πρώτο email που πήρα ήταν να στείλει την
απάντησή του εκείνη στη λίστα ώστε να του απαντήσω. Αρνήθηκε επειδή
πιστεύει ότι η διαμάχη είναι επί προσωπικού [4]. Διαφωνώ. Το να υπάρχει
μια σελίδα με links στα ελληνικά για το linux είναι καλή ιδέα και η
κριτική και οι προτάσεις για βελτίωση πρέπει να γίνονται δημόσια. Και
τελοσπάντων και οι κρίνοντες κρίνονται! Εάν βλέπω τα πράγματα τόσο
στραβά και έχω τόσο άδικο στα λεγόμενά μου, βάλτε με στη θέση μου.

Ανδρέου Γιώργος

---------------
[1] Οι τίτλοι των emails είναι ενδεικτικοί:
	<No subject> 29/2/2004 16:03   (εντάξει, όχι αυτός ;-Ρ)
	<kakovouli kritiki> 01/3/2004 15:00
	<peri thrasydeiloy laspologou> 01/3/2004 22:37

[2] Δε θα επεκταθώ σε αυτό. Θεωρώ τα όσα λέω στη πρώτη μου απάντηση
επαρκή. (Παρόλα αυτά ο κύριος Τσιμάρας έχει αντίθετη άποψη --- ως προς
το περιεχόμενο και όχι την επάρκεια εξηγήσεων στο συγκεκριμένο μέρος της
επιστολής.)
[3] Και όχι κύριε Τσιμάρα αυτό δεν είναι "διαταγή". Και τον "καφέ" μου
τον φτιάχνω μόνος μου, ευχαριστώ δε θέλω τίποτα από εσάς.
[4] Επικαλείται το 1.5 του Linux-Greek-Users Netiquette (v1.3 1/12/2001)