___ _____ ___ XFree86

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Mon Mar 1 13:31:05 EET 2004

On Mon, 01 Mar 2004 01:17:58 +0200
Papadopoulos Giannis <ipapadop at inf.uth.gr> wrote:

> Έχει κοιτάξει κανείς την νέα άδεια του XFree86 4.4;
> Τι γίνεται με αυτήν και γιατί εξεγέρθηκαν όλοι; Μάλλον δεν έχω > καταλάβει το λεπτό σημείο που χωρίζει την 1.0 από την 1.1..

Mallon ftaiei to oti den eisai paranoikos (dhladh Stallman).

To attitude tou Stallman apenanti sta non-GPL licenses einai : "Eite to license sas einai GPL compatible eite den einai. An einai tote eiste hli8ioi giati to diko mas einai kalytero kai pio gyalistero kai exei kai mple boulitses, opote 8a prepe na xrhsimopoihsete ayto. An to license sas den einai GPL compatible eiste brwmeroi kapitalistes kai 8elete na breite kapoio kolpo gia na mas ksegelasete kai na mas klepsete ton wraio mas kwdika, to diko mas einai to kalytero license ston kosmo, metanohste kai xrhsimopoihste to amesws giati alliws 8a steilw ena GNU me megala dontia kai koftera nyxia na sas katasparaksei.

Ta parakatw tous enoxlhsan sto XFree86 license 1.1 :

3. The end-user documentation included with the redistribution, if any, must include the following acknowledgment: "This product includes software developed by The XFree86 Project, Inc (http://www.xfree86.org/) and its contributors", in the same place and form as other third-party acknowledgments. Alternately, this acknowledgment may appear in the software itself, in the same form and location as other such third-party acknowledgments.
4. Except as contained in this notice, the name of The XFree86 Project, Inc shall not be used in advertising or otherwise to promote the sale, use or other dealings in this Software without prior written authorization from The XFree86 Project, Inc.

Paparies dhladh, kai malista kamarwtes.

To 3. einai praktika isodynamo me to BSD advertisement clause :

Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution.

kai malista einai ligotero isxyro (epitrepei th mh anagrafh credits sthn periptwsh poy den anaferontai poy8ena credits).

Epeidh o stallman de mporouse na diafwnhsei ideologika me to advertisement clause tou BSD (8a briske mprosta tou merikes ekatontades developers poy 8a tou elegan, kai poly swsta, "einai adiko na ginomai credit gia to software poy exw grapsei?"), arxise na gkriniazei oti "yparxoun praktika problhmata, epeidh o ka8e contributor zhtouse kai thn anagrafh tou dikou tou copyright notice sto documentation me apotelesma na gemizoume selides meta selidwn me copyright notices".

Texnika exei dikio (opoios exei kanei pote login se HP-SUX exei dei th selida me ta 392 copyright notices) alla ayto de nomizw na enoxlei praktika kanenan ektos apo ton RMS ("to MONO poy 8a eprepe na grafei panw einai to copyright ths FSF, TI DOULEIA EXOUN TA ONOMATA ALLWN EDW PANW EKTOS APO TO DIKO MOY?").

Twra poy to skeftomai, endexomenws na skeftetai ta kahmena ta dentrakia poy ginontai xarti gia na grafei o ka8e paparas to copyright tou panw mono kai mono epeidh egrapse merikes xiliadoules grammes kwdika. 8a tou to pw, endexomenws na to xrhsimopoihsei san epixeirhma thn epomenh fora poy 8a tsakw8ei me kapoion (mallon mesa sto epomeno pentalepto dhladh).

To 4. einai metagrafh tou parakatw tmhmatos apo to original BSD license:
        3. Neither the name of the University nor the names of its
           contributors may be used to endorse or promote products
           derived from this software without specific prior written
           permission.

Edw pera enoxlh8hkan apo thn allagh ths glwssas (to "shall not" einai pio isxyro apo to "may not be").

En oligois, aplws kai mono logw ths paranoias tou Stallman kai merikwn allwn, bgazoume apo ta distributions xontra kommatia tou kormou tous, mono kai mono gia allages sthn adeia OI OPOIES *DEN* EPHREAZOUN ME KANENA OUSIASTIKO TROPO TO DIKAIWMA STH XRHSH, DIANOMH, KAI METALLAGH TOU SOFTWARE. 8elw na dw me TI sto diaolo 8a proteinei o stallman na antikatasthsoume to XFree86. Me ton EMACS?

Christos Ricudis				ricudis at itc.auth.gr
Systems Administrator				+30-2310-998305
IT Support Center
Aristotles University of Thessaloniki, GREECE