Linux (ex Windows) User (was RE: Back Orifice in Linux)

Andreas Vlachos rideronthestorm98 at yahoo.com
Sun Jun 27 21:56:53 EEST 2004

Λουκάς Σταμέλλος wrote:

> [...]
>
>Επομένως η σύγκριση είναι απολύτως θεμιτή.

>Θα έπρεπε, όμως. Ουσιαστικά, θα έπρεπε να *μη υπάρχει καν* η κονσόλα. Ας συνειδητοποιήσουμε επιτέλους ότι είμαστε 60 χρόνια μετά τον ENIAC. Οι υπολογιστές θα έπρεπε να αυτοεπισκευάζονται, να κάνουν ότι τους λέμε, αναγνωρίζοντας ακόμα και την διάθεση της φωνής μας, όχι να περιμένουν ακόμα να διαβάσουμε 3000 σελίδες για να μάθουμε τις εντολές που καταλαβαίνουν!

Τι εννοείς θα έπρεπε; Χρησιμοποιώ, ανάλογα με τις συνθήκες και τις
απαιτήσεις μου, κονσόλα ή GUI σε Windows και Linux. Για κάποια πράγματα
η κονσόλα είναι πιο βολική από το GUI και αντιστρόφος, εφόσον φυσικά
ξέρεις να τα χρησιμοποιείς. Εξηγούμαι:
Θέλω να κάνω κάτι απλό, π.χ., αναζήτηση σε ένα αρχείο. Με GUI (Word,
OOffice), πρέπει να ανοίξω το περιβάλλον να βρώ το κατάλληλο μενού με το
ποντίκι ή με συντόμευση έστω, να κάνω κάποιες επιλογές στο μενού που θα
μου εμφανιστεί και το GUI θα με πάει στο σημείο του κειμένου που θέλω
(ελπίζω!). Με την κονσόλα, πρέπει να ξέρω την εντολή, π.χ. grep, τις
παραμέτρους που μου χρειάζονται, να τις γράψω και να τις εκτελέσω. Τώρα
αν θέλω να επαναλάβω τη διαδικασία για πολλά κείμενα και να κρατήσω τα
αποτελέσματα με το GUI θα πρέπει να ανοίγω κάθε φορά το κείμενο στο
περιβάλλον κ.ό.κ. Με την κονσόλα, αρκεί να χρησιμοποιήσω τις κατάλληλες
παραμέτρους, να τρέξω την (τις) εντολή(ες) και σε λίγο θα τα έχω έτοιμα.
Από την άλλη το GUI προσφέρει μια διαφορετική αίσθηση επειδή είναι
interactive. Άποψή μου είναι ότι είναι χρήσιμοι και οι δύο τρόποι. Και
μου αρέσει να έχω την επιλογή είτε προκειμένου πρόκειται για ένα
συγκεκριμένο πρόγραμμα, είτε για ολόκληρο λειτουργικό.

>Ας ελπίσουμε να μη πραγματοποιηθεί μια τέτοια απαίσια προοπτική.

Τι το απαίσιο δε βλέπω!

>Ουσιαστικά περισσότερο σε δεσμεύει παρά σε απελευθερώνει. Σε καθηλώνει σε συγκεκεριμένο πολύπλοκο, χρονοβόρο, απαιτητικό σε γνώσεις τρόπο εργασίας.
>
>Φιλικά,
>
>Λουκάς Σταμέλλος

Κάθε περιβάλλον έχει μια καμπύλη εκμάθησης, η οποία δέχομαι ότι όσον
αφορά την κονσόλα είναι συνήθως πιο απότομη, όχι κατ' ανάγκη μεγαλύτερη.
Προσωπική μου εμπειρία πάντως είναι φίλος μου χρήστης Mac και Linux να
μην μπορεί να δημιουργήσει νέο κατάλογο στα Windows. Οπότε μη βγάζεις
απόλυτα συμπεράσματα.

Ανδρέας.