Linux (ex Windows) User (was RE: Back Orifice in Linux)

Λουκάς Σταμέλλος potmos at myqnet.gr
Sun Jun 27 16:51:13 EEST 2004

Στις Κυρ 27 Ιουν 2004 15:55, ο/η Iakwbos Triantafillou έγραψε:
> Kapoia stigmh tha symbei ayto melontika. Proswpika den symfwnw> parayta. O home user kaka ta psemata den xreiazetai linux.
Πού στηρίζεται αυτός ο αφορισμός;
> Apo kei kai pera prin me kathgorhsei kapoios gia prokataleipsh klp,> na pw oti ta windows einai poly kala se ayto pou kanoun.
Σε τί; Στο να κολλάνε παίζοντας παιχνίδια και DVD, στο να καταρρέουν αν προσπαθείς να επεξεργαστείς ένα βίντεο 2GB?
> DEN > mporeis na ta exeis ola.
Πρέπει όμως. Οι Η/Υ μπορούν να κάνουν πολλά περισσότερα πράγματα από αυτά στα οποία είναι καθηλωμένοι σήμερα.
> Ta windows exoun thysiasei arketa pragmata > apo asfaleia, customizability, stability klp ston bwmo ths eykolias> xrhshs kai gia ayto ama baleis mia ksanthia grammatea pou gia na> typwsei to word-letter koubalaei thn othonh sto fototypiko, tha> xathei.
Γιατί λοιπόν δεν μπορεί να καλύψει αυτήν την ατέλεια ο Ανοιχτός Κώδικας; Ποιός το απαγορεύει;
> It's all about compromise. Kai to linux apeythinetai eks orismou se> diaforetiko koino. Stous pio psagmenous pou prodiatithentai na> thysiasoun meros ths "eykolias xrhshs" (Opws thn ennoun sta windows> toulaxiston, giati ama matheis 5 pragmata einai apeirws pio> eyxrhsto) gia na kanoun thn douleia tous pio swsta.
Βρίσκω εντελώς αυθαίρετο αυτόν τον ορισμό. Δεν το βρήκα πουθενά γραμμένο αυτό. Αντιθέτως βλέπω (ευτυχώς) στρατιές προγραμματιστών να ασχολούνται με την απλοποίηση του περιβάλλοντος εργασίας και τους ευχαριστώ από την καρδιά μου γι' αυτό.
> Giati apotelei o 15xronos eksairesh? Se liga xronia tha einai o> kanonas. Oloi oi neoteroi xrhstes (pou einai kai geometrika> perissoteroi apo tous palious) tha mathoun kai mathainoun se amigws> grafiko periballon kai synithws se windows.
Νομίζω δεν έγινα αντιληπτός. Εννοούσα ότι το πιτσιρίκι που θέλει τον Η/Υ για να κάνει ανούσια πράγματα είναι η εξαίρεση *σε σχέση με τον σοβαρό απλό χρήστη* που θέλει να κάνει μια δουλειά ή να διασκεδάσει με τον Η/Υ του. Δεν εννοούσα ότι οι νέοι χρήστες είναι η εξαίρεση σε σχέση με τους παλιούς χρήστες.
Παραμένει λοιπόν το ερώτημά μου. Και να το κάνω πιό συγκεκριμένο με ένα παράδειγμα που πιστεύω πως έχει γενική εφαρμογή. Ο επαγγελματίας που έχει στούντιο και επεξεργάζεται π.χ. βιντεοκλίπ: θέλει δύναμη και σταθερότητα, αλλά δεν μπορεί και να πληρώσει ένα πανάκριβο mac. Γιατί να μη υπάρχει μια διανομή GNU/Linux γι' αυτόν;
> As balei BeOS, as balei windows, as balei KATI telos pantws pou> exei skopo na krypsei to underlying structure tou leitourgikou. Eks> orismou fysika tetoia approaches periorizoun to customizability klp> tou leitourgikou
Αυτό είναι το πρόβλημα. Γιατί; Γιατί εξ ορισμού; Ποιός ορίζει κάτι τέτοιο; Γιατί να μην είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο αλλά και με φιλικό περιβάλλον χρήσης;
> alla kaka ta psemata, to 90% twn xrhstwn den tous > apasxolei kati tetoio mias kai ta windows einai hdh arketa> polyploka gia aytous. To linux einai opws einai akribws giati thes> na blepeis kai na peirazeis ayta pou alla OSes pane na krypsoun.> Exeis apolyto elegxo panw sto kouti pou exeis mprosta sou kai> apolyth eleytheria sto na to kaneis oti thes kai opws thes. An to> bgaloune ki ayto, zhtw pou kahkame.
Δεν είπα να το βγάλουν. Είπα όμως να παίζει το σύστημα άψογα *χωρίς* να χρειάζεται να ξέρεις ούτε μία εντολή. Αυτό είναι απαιτούμενο από τους Η/Υ και όλοι οι προγραμματιστές πρέπει να κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση.
> Akribws. Den mporeis na perimeneis apo to Solaris (pou einai gia> mia douleia, kai aksiothaymasto leitourgiko) na exei tis idies> "eykolies" me ta windows pou apeythinontai se diaforetiko koino.
Όχι βέβαια. Αλλά τα Windows (TM) και το GNU/Linux απευθύνονται και τα δυο σε οικιακούς χρήστες. *Επιβάλλεται* λοιπόν να βρίσκονται σε ανταγωνισμό μεταξύ τους. Εξάλλου, μόνον από τον ανταγωνισμό προκύπτει κάτι καλό, σε όλα τα επίπεδα. "Πατήρ πάντων πόλεμος".

> O >thelw-na-blepw-porn-sto-net-kai-na-stelnw-dyo-mail-kai-na-brisw-sto>-irc tha balei windows. Einai arketa aplo kai logiko ayto ws skepsh> nomizw.
Ο "θέλω να κάνω την δουλειά μου στο σπίτι μου με ελεύθερο λογισμκό αλλά χωρίς να αποστηθίσω 150.000 εντολές" τί θα βάλει;
Φιλικά,
Λουκάς Σταμέλλος.