Linux (ex Windows) User (was RE: Back Orifice in Linux)

Λουκάς Σταμέλλος potmos at myqnet.gr
Sun Jun 27 15:22:25 EEST 2004

Στις Κυρ 27 Ιουν 2004 11:51, ο/η Βασιλειου Σπυρος έγραψε:
> Να ομως που αρχισε να τραβα και μια νοοτροπια που ισως να μην βγει> σε καλο. Το KDE εχει ενα Windows Style & ενα MAC Os Style για να> μην δυσκολεψει τους χρηστες που θα αλλαξουν λειτουργικο. Καποιο> αλλο utility εχει κατι αναλογο και παει λεγοντας.
Θα πω κάτι που το λέω συχνά: οι Η/Υ είναι ακόμα απελπιστικά πρωτόγονοι.Π.χ., για να ανοίξεις την τηλεόρασή σου, δεν απαιτείται να έχεις γνώσεις ηλεκτρονικού. Ούτε για να ανάψεις τον θερμοσίφωνα πρέπει να είσαι ηλεκτρολόγος. Αυτά είναι ώριμα εργαλεία/συσκευές, τα οποία έχουν εξελιχθεί στο πέρασμα των δεκαετιών και έχουν έρθει σε μια πραγματικά εύχρηστη μορφή.
Ο υπολογιστής όμως; Ακόμα και τα MS-Windows(tm & δεν συμμαζεύεται) απαιτούν από τον τελικό χρήστη κάποιες γνώσεις που λίγο πολύ παρεκκλίνουν από το αντικείμενό του και από το πεδίο στο οποίο σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τον Η/Υ του. Πράγμα κατ' εμέ απαράδεκτο, που πρέπει να αλλάξει σύντομα (αν και θα έπρεπε να έχει ήδη αλλάξει μέσα στις τελευταίες δεκαετίες).
> Ξαφνικα ο δεκαπενταχρονος που δεν εχει δει ποτε DOS στην ζωη του> (διοτι και τα Μ$ περασαν απο την κονσολα καποτε) και μονο κλικ> ξερει να κανει, θελει να βαλει Linux. Γιατι? Για να λεει στους> κολητους του οτι θα γινει hacker/cracker> (ή μπαρμπουτιερης), για να "ξεχωρισει" και αλλα πολλα.
Ο 15χρονος είναι η εξαίρεση. Ο καημένος όμως ο 20χρονος που θέλει ένα Η/Υ για τις εργασίες στην σχολή του και βάζει GNU/Linux επειδή δεν θέλει ιούς, κολλήματα, ενημερώσεις (αν-)ασφαλείας, trojans και δεν συμμαζεύεται, τί φταίει; Ο φρεσκοπαντρεμένος 30άρης, οικογενειάρχης πλέον, που θέλει Η/Υ για home cinema, για να ταξινομεί τις φωτό του και τα βίντεο που τραβάει με την κάμερά του, τί φταίει; Ο επαγγελματίας που βασίζεται για το ψωμί του σε ένα Η/Υ και δεν έχει χρόνο να ασχολείται με γιγαντιαία/πολύτομα manuals και howto's, τί φταίει;
> Καποτε ελεγα οτι το Linux δεν ειναι και τοσο για home use χρηση.> Βγηκαν πακετα που αρχισαν να το κανουν.> Βαζω το ερωτημα προς ολους:> Μηπως βρε παιδια πρεπει να εκπαιδευσουμε τον νου των χρηστων του> λειτουργικου?
Επ' ουδενί!Αυτή είναι μια επικίνδυνη νοοτροπία, που κοιτάει πίσω και βάζει τροχοπέδη στην ανάπτυξη του λογισμικού.
Ο χρήστης πρέπει να κάνει την δουλειά του χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα για το τί εστι πυρήνας, γραφικό περιβάλλον, κάρτα γραφικών κλπ δυσνόητα και ανούσια για εκείνον.
> Διοτι ειμαι καθετα εναντιος σε ολα τα χαζοπεριοδικα του Ελλαδικου> χωρου που λενε το μακρυ τους και το κοντο τους για το λειτουργικο> (βλεπε RAM κλπ) Διοτι το linux δεν ειναι Windows!> Διοτι το λειτουργικο το βαζεις για να μπεις σε μια διαφορετικη> διασταση χειρισμων/ελεγχων και δυνατοτητων του υπολογιστη σου.
Το λειτουργικό το βάζεις για να κάνεις την δουλειά σου.
> Διατηρω ατομικη επιχειρηση στην οποια προωθω την χρηση του Linux> και του ανοιχτου λογισμικου. Δινω την δυνατοτητα στην τοπικη> κοινωνια να μοιραζω τις διανομες του λογισμικου που βρισκονται στο> Internet και επιβαρυνομαι και το κοστος χωρις να παιρνω χρηματα> καθολου.
Χαίρε, συνάδελφε! :-)
> Σας αναφερω οτι μεχρι στιγμης το SuSE & Mandrake εχουν τον> υψηλοτερο βαθμο σε προτιμησεις, οτι οι ηλικιες που μου τα ζητουν> ειναι 16-24 και οτι ο στοχος> ολων ειναι για να γλυτωσουν χρηματα και να παιξουν με το ανασφαλες> συστημα του φιλου τους που εχει Win.
Με γειά τους με χαρά τους!
Με τους κατακαημένους τους σοβαρούς χρήστες, που αποτελούν και την πλειοψηφία, τί θα κάνουμε, εκεί είναι το θέμα.
Φιλικά,
Λουκάς Σταμέλλος