Multi-homed linux net

Dimitris Stasinopoulos dimitris at project-xerxes.org
Tue Jun 22 13:40:12 EEST 2004

Παίδες χαιρετώ(),

έχω ένα δίκτυο, το οποίο αποτελείται από 2 gateways, και 1 mail server.
Ο κάθε gateway έχει ένα DSL modem, με διαφορετικό provider από τον άλλο
gateway, για redundancy λόγους. Ο mail server συνδέεται με  καθέναν από
τους 2 gateways, και από τον κάθε provider μου έχουν δώσει ένα /29
block από routed IP addresses. O mail server λοιπόν έχει 2 ethernet
interfaces, eth0 και eth1. Κάθε ένα από αυτά, έχει μία MX advertised IP
address, οπότε σε περίπτωση που κάτι από τον συνδυασμό
"Provider-OTE-modem-Gateway-mail server NIC" δεν πάει καλά, τα email
έρχονται από τον άλλο provider.

Το πρόβλημα είναι στα outgoing connections από τον mail server.
Συγκεκριμένα, αν δώσω static default route μέσω ενός από τους 2
providers (δηλαδή μέσω του αντίστοιχου gateway) και υπάρξει πρόβλημα
στον provider, τότε προφανώς δεν έχω outgoing connections. Αν πάλι δώσω
2 default routes με pseudo-load-balancing ("ip route add default
equalize nexthop via 62.103.x.y dev eth0 nexthop via 194.219.x.y dev
eth1"), τότε μία στις τόσες, τα πακέτα θα φεύγουν μέσω του
προβληματικού provider με αποτέλεσμα πάλι να υπάρχει πρόβλημα.

Προφανώς αυτό που θέλω, είναι αν υπάρχει απάντηση τύπου "host
unreachable" ή "no route to host" κτλ, από το πρώτο route, ΑΥΤΟΜΑΤΑ να
γίνεται μια προσπάθεια από το δεύτερο route. Αυτό με λίγο σχετικό
ψάξιμο δεν βλέπω να γίνεται με τις route, ip, κτλ. Υπάρχει κάποια άλλη
λύση ή πρέπει να χρησιμοποιήσω τον routed? Ευχαριστώ προκαταβολικα,

Δημήτρης

--
The Master has no need for money.
Still, he sits and counts it. As meditation.