Be more open-minded

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Jun 19 13:56:16 EEST 2004

On 2004-06-19 12:13, Georgios Chatzopoulos <g_chatzop2002 at hotmail.com> wrote:
> &gt;From: Giorgos Keramidas &lt;keramida at ceid.upatras.gr&gt;
> &gt;To: Georgios Chatzopoulos &lt;g_chatzop2002 at hotmail.com&gt;
> &gt;CC: linux-greek-users at lists.hellug.gr
> &gt;Subject: Re: Be more open-minded
> &gt;Date: Sat, 19 Jun 2004 05:07:35 +0300
> &gt;MIME-Version: 1.0
> &gt;Received: from bilbo.otenet.gr ([195.170.0.13]) by mc1-f21.hotmail.com

[...]
[Κι άλλα πολλά σκουπίδια]

Το hotmail μπορεί να σε βολεύει αλλά στέλνει τέτοια mail σαν αυτό που
είδες παραπάνω με λάθος κωδικοποίηση γλώσσας (charset), λάθος μορφή
δηλωμένη στο Content-Type header του (λέει πως είναι text/plain αλλά
βάζει HTML μέσα), και είναι πολύ δύσκολο να το διαβάσω.  Ευτυχώς το
κείμενο που έγραψες εσύ το έβαλες στο τέλος και δεν το επηρέασαν αυτές
οι HTML-ορέξεις του Hotmail.

Επειδή το Hotmail είναι ώρες ώρες πολύ ηλίθιο στη μορφή των μηνυμάτων
που στέλνει, σου προτείνω ανεπιφύλακτα το [http://www.freemail.gr/].

Το βασικό του πλεονέκτημα είναι ότι μπορείς να κατεβάσεις τα mail σου με
POP3 και να απαντήσεις με ότι πρόγραμμα σου αρέσει εσένα (π.χ. με
Eudora, Kmail, Balsa, Mutt, Pine, mh, Mozilla Mail... ακόμα και με
Outlook Express (μπλιαχ)).

Έτσι όμως δεν εξαρτάσαι από τις αηδίες που σκέφτηκε κάποιος βλάκας στο
Redmond να κάνει αυτή τη βδομάδα με τη μορφή και τη μορφοποίηση των
εξερχόμενων μηνυμάτων σου.

> Xairomai pragmatika pou eixa apantiseis. Kai proxoraw se epexigiseis gia na
> min paremineufthoun ta logia mou. Mia siggnwmi gia ekeino to "na sas deixw
> pos simperifereste", den eixe ton epitaktiko tono pou tou edwses, alla
> graptos logos einai mporei kai na parermineufthei. Den einai mathimata
> ithikis opws eipa kai proigoumenos apla ithela na sas dwsw mia kateuthinsi
> efoson "malwnete" gia to pos tha proselkisete neo kosmo sto Linux kai
> epeidi anikw ston "neo kosmo".

Υπάρχει μια μεγάλη ιστορία εδώ, η οποία ξεκινά -- για μένα τουλάχιστον
-- πριν το 1997.  Σε συζητήσεις μου με τον Φώτη Γεωργάτο είχαμε πάντα
την εξής διαφωνία.  Αυτός υποστήριζε ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα για
να προσελκύσουμε κόσμο στο Linux.  Εγώ υποστήριζα ότι δεν είναι ο "πολύς
κόσμος" ο αυτοσκοπός μας, αλλά το να έχουμε προγράμματα που βολεύουν
εμάς τα οποία συμπτωματικά αρέσουν και σε κάποιους άλλους.

Αυτές οι δυο απόψεις είναι τα δύο άκρα φυσικά και η πραγματική αλήθεια
είμαι πλέον σίγουρος ότι βρίσκεται κάπου στη μέση.  Τα πράγματα όμως δεν
είναι πάντα τέλεια.  Αυτό συμβαίνει από τη μια γιατί οι "παλιοί" δεν
είναι πάντα διατεθειμένοι να κάνουν τη μισή απόσταση μέχρι τον κοινό
τόπο συνάντησης, για τους δικούς τους λόγους πάντα, π.χ. επειδή
δουλεύουν αρκετά ώστε να βελτιώσουν αυτό που οι νέοι κατακρίνουν ή
επειδή ξέρουν από την πείρα τους ότι αυτό που ζητούν οι νέοι είναι λάθος
κίνηση ή επειδή απλά έτυχε να στραβοξυπνήσουν το πρωί (που συμβαίνει βρε
παιδί μου σε όλους καμιά φορά) ή οτιδήποτε άλλο.  Από την άλλη πολλές
φορές συμβαίνει επειδή οι "νέοι" που περιγράφεις δεν είναι ούτε οι ίδιοι
υπομονετικοί -- έχοντας συνηθίσει σε ένα άλλο σύστημα και σε άλλο τρόπο
εργασίας (Windows, Mac, οτιδήποτε) περιμένουν πως παίρνοντας στα χέρια
τους ένα CD-ROM του Linux ξαφνικά, ως δια μαγείας, την ίδια μέρα θα πάει
στο σπίτι τους ο ίδιος ο Richard Stallman ή στη χειρότερη ο Linus
Torvalds για να τους δείξει πως θα συνδεθούν στο Internet με το XISP.
Κι αν κάνει το λάθος κανείς και τους πει σε τούτη τη λίστα "ναι ρε παιδί
μου, αλλά το PPP-HOWTO το διάβασες;" τότε είναι που ανοίγουν όλοι οι
ασκοί του Αιόλου και όποιον πάρει ο αέρας τον πήρε και τον σήκωσε.

Ούτε το ένα είναι πάντα δικιολογημένο (η συμπεριφορά των "παλιών" που σε
ενοχλεί-παραξενεύει), ούτε το άλλο είναι σωστό (το να τα θέλεις όλα εδώ
και τώρα, σε DVD version, με ελληνικούς υπότιτλους και δωρεάν ποπ-κορν,
στο σπίτι σου, χτες!).

> Afto telika pou me proselkise itan oti einai ontws pio "eleuthero" dld
> to prosarmozeis stis anages sou kathe fora.

Αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα που είναι ιδιαίτερα εμφανές σε
κάποιον που αντιμετωπίζει σαν "απλός χρήστης" (που λέει κι ο Ν. Δήμου)
το λειτουργικό.  Θα το εκτιμήσεις περισσότερο μόλις περάσει λίγος καιρός
ακόμα.  Αν μάλιστα κάνεις αυτό που προτείνω συνήθως εγώ, και δουλεύεις
στο Linux όσο πιο πολύ μπορείς, αποφεύγοντας να κάνεις boot στο Windows
partition σου, επίτηδες... για να μάθεις να το χρησιμοποιείς για τις
καθημερινές δουλειές σου, θα δεις ότι εκτός από λίγες εξαιρέσεις τα
πράγματα είναι σε ιδιαίτερα καλό επίπεδο.

Μπορεί στην πορεία να "αναγκαστείς" να μάθεις και πολλά πράγματα για το
πως δουλεύει ο υπολογιστής σου.  Δεν είναι κακό αυτό... εκμεταλλεύσου
την ευκαιρία που σου δίνει το Linux να το κάνεις αυτό.  Στα Windows δε
θα το δεις ποτέ να γίνεται :P

> Tespa Marie parermineuses tis protheseis mou den eixe skopo epithesis
> alla den peirazei elpizw na katalaves oti den eixa tetoia
> prothesi.

Δεν είναι πάντα τόσο προφανές.  Όπως ακριβώς, φαντάζομαι, δεν είναι
πάντα τόσο προφανές ότι όταν κάποιος απαντά με δυο εντολές του στυλ
"man τάδε" το κάνει με σκοπό να σε μάθει να ψάχνεις πρώτα στα manpages ;-)

> (Simeiwsi pros Mario : na exeis free leitourgiko kai na plirwneis to
> support einai ligo lame :D ).

Θα συμφωνούσα αλλά υπάρχει μια εξαιρετικά λεπτή διαφορά με ένα πρόγραμμα
που διανέμεται δωρεάν αλλά χωρίς κανένα εγχειρίδιο ή οδηγό χρήσης.  Για
τα περισσότερα προγράμματα στο Linux υπάρχει συνήθως έστω και κάποια
υποτυπώδης τεκμηρίωση.  Το γεγονός ότι μερικοί βαριούνται να διαβάσουν
ένα manpage, ένα HTML εγχειρίδιο, ένα *.info κείμενο, και τη βρίσκουν
πιο καλά με τα email και το IRC help ή "καίγονται" να κάνουν μια δουλειά
κι αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν κάτι που δεν το ξέρουν τόσο καλά (σε
αντίθεση με κάθε λογική που λέει ότι δεν παίρνεις ρίσκα με πράγματα που
δε τα γνωρίζεις καθόλου) δεν σημαίνει τίποτα.

> Kai kati allo pou parermineftike :
> I lista migrate2linux (prosopiki apopsi panta) den eipa oti apetyxe, eipa
> oti den epiase toso, epeidi nomizw o kosmos pou thelei na asxolithei
> ntrepetai na pei oti einai arxarios kai na zitisei voitheia gia arxarious,
> opote kai na lavei apantisi gia arxarious.

Το πρόβλημα με τους αρχάριους που βοηθούν αρχάριους είναι ότι πολλές
φορές η βοήθεια είναι απλά ένας πιο σύντομος τρόπος στο να ξαναεφεύρεις
τον τροχό με τετράγωνο σχήμα ή ένας καλός τρόπος για να χτυπήσεις το
κεφάλι σου στον τοίχο με ωραία splatter effects.

Προτείνω η λίσταρχος της migrate2linux να αρχίσει να στέλνει περιοδικά
στη λίστα κάτι σαν το εξής:

    Οι ερωτήσεις δεν είναι ντροπή.
    Ποιες ερωτήσεις θεωρούνται on topic για τη λίστα.
    Ποιες ερωτήσεις δε θεωρούνται on topic.
    Πώς μπορεί κάποιος να κάνει post στη λίστα (μέσω mail ή news).

Κάτι αντίστοιχο στέλνει η Sue Blake περιοδικά στην freebsd-newbies και
πολύ μ' αρέσει το κείμενό του.  Αν υπάρχει ενδιαφέρον μπορώ να γράψω
κάτι αντίστοιχο για την migrate2linux στα ελληνικά.

> Euxaristw both of u gia tin voitheia sas sto screen. :)

Οι ρυθμίσεις του είναι λίγο μυστήριες στην αρχή.  Σου προτείνω να
ξεκινήσεις με τα εξής στο αρχείο .screenrc στο HOME σου:

    startup_message on
    deflogin off
    defscrollback 2000
    term screen
    vbell on
    nethack off
    shell -$SHELL
    shelltitle shell
    sorendition "=r dd"

    # C-a ESC fires up a root shell in window 9.
    bind ^[ screen -t root -ln 9 su - root

Αυτές οι τελευταίες 2 γραμμές ορίζουν ένα νέο binding πλήκτρου.  Όταν
πατήσεις `CTRL-A ESC' θα σου ανοίγει στο 'παράθυρο' 9 ένα root shell για
να κάνεις δουλειά ως root.

- Γιώργος