Be more open-minded

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sat Jun 19 05:07:35 EEST 2004

On 2004-06-19 02:16, Georgios Chatzopoulos <g_chatzop2002 at hotmail.com> wrote:

> Etsi ki alliws as min krivomaste pisw apo to daxtylo mas kanenas sovaros
> pliroforiakarios (me i aneu ptyxiou) den einai super kazanovas afou stin
> misi tou zwi antikrizei pixels :) .

Αν σκεφτείς ότι πολλοί από αυτούς δουλεύουν τουλάχιστον 8 ώρες και μετά
γυρνάνε σπίτι για να κάτσουν πάλι κάμποσες ώρες μπροστά σε ένα PC, το
"μισή ζωή" μου φαίνεται υπερβολικά αισιόδοξο.  Αλλά είσαι νέος όπως λες,
οπότε σε συγχωρώ (αυτή τη φορά) :P

> Elpizw na sas voithisa ligo gia to pws na simperifereste. Efoson kai i
> lista migrate2linux den exei piasei toso prospathiste [...]

Η λίστα μου φάνηκε μια χαρά κάθε φορά που την κοίταξα τον τελευταίο καιρό.

Τί σε κάνει να πιστεύεις ότι "δεν έπιασε";  Μπορεί κάτι όντως να μην κάνουμε
καλά όσοι είμαστε γραμμένοι, αν και αμφιβάλλω, οπότε κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη.

> Na kai mia aporia. Otan kanw login mono me consola, pos mporw na anoixw
> deutero session (xwris ennoeitai na kleisw to idi yparxon)?

Υπάρχει ένα πολύ καλό πρόγραμμα που λέγεται "screen".  Μ' αυτό μπορείς να
δημιουργήσεις μέσα στο ίδιο τερματικό πολλά εικονικά "τερματικά" και να
εναλλάσεις το ενεργό (αυτό που φαίνεται στο τερματικό σου) με χρήση control
χαρακτήρων.  Εγώ πλέον δεν ανοίγω σχεδόν ποτέ xterm χωρίς να τρέξω σχεδόν
αυτόματα το screen με κάτι σαν:

	$ screen -a -D -RR

Στην αρχή θέλει να συνηθίσεις λίγο το γεγονός ότι το CTRL-A χρησιμοποιείται
από το screen για "command prefix" χαρακτήρας.  Όταν το μάθεις όμως, σου λύνει
τα χέρια γιατί εκτός από το να έχεις πολλά εικονικά "τερματικά" μπορείς να
κάνεις ένα κάρο άλλα καλούδια, όπως π.χ. να αποσυνδεθείς από το τερματικό
χωρίς να τερματίσει το screen (άρα ούτε και τα εικονικά τερματικά που
περιέχει) και να συνδεθείς αργότερα για να δεις πως προχώρησαν τα προγράμματα
που τρέχουν κάτω από το screen.

Για βοήθεια σου προτείνω πριν το τρέξεις να διαβάσεις τουλάχιστον μια φορά το
manpage του:

	$ man screen

Αυτά...