Περί Ευρωβουλευτικών και πατεντών λογισμικού

Dimitris M. stud1134 at di.uoa.gr
Mon Jun 14 01:20:04 EEST 2004

Giorgos Keramidas wrote:

|Όχι, για πες... πόσο καλύτερα θα ήταν;

Ασύγκριτα ίσως?

Η φαρμακοβιομηχανίες (και όλες οι βιομηχανίες) ασχολουνται με την
έρευνα με μόνο στόχο την αύξηση των κερδών τους. Η φαρμακοβιομηχανία
δεν έχει κανέναν λόγο να παράγει π.χ. ένα φάρμακο που θεραπεύει το
AIDS όταν μπορεί να παράγει φάρμακα τα οποία παρατείνουν την ζωή των
ασθενών και τους κάνουν σταθερούς πελάτες. Και αυτό δεν είναι σενάριο
επιστημονικής φαντασίας.

Πρίν από λίγους μήνες έγινε μια ανακάλυψη που αν οι προσομοιώσεις
είναι σωστές, είναι σε θέση να εξαλείψει το AIDS. Δεν είναι καθόλου
τυχαίο το ότι έγινε σε ένα πανεπιστήμιο από μια μικρή ομάδα με
ελάχιστο budget χάρη στις δυνατότητες των συστημάτων προσομοίωσης που
είχαν στην διάθεσή τους οι ερευνητές. (Ας μην μπούμε στα υποθετικά
σενάρια να ήταν πατενταρισμένοι από πολυεθνικές όλοι οι
αποτελεσματικοί αλγόριθμοι προσομοίωσης). Ταυτόχρονα το επιχείρημα των
φαρμακοβιομηχανιών για τις υψηλές τιμές στα φάρμακα του AIDS είναι το
μεγάλο κόστος της έρευνας που πρέπει να καλυφθεί. Και τους είναι
μεγαλύτερο το κέρδος αν τα πουλάν μόνο σε όσους δυτικούς μπορούν να τα
αγοράσουν από το να ρίξουν τις τιμές για την Ν. Αφρική όπου το AIDS
είναι η πρώτη αιτία θανάτου. Φυσικά το πραγματικό κόστος παραγωγής
είναι αστείο για όλα τα φάρμακα που παράγονται μαζικά.

Το γεγονός ότι η Shell (αν θυμάμαι καλά) κατέχει πατέντα για την
αξιοποίηση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας την οποία δεν την αξιοποιεί
επειδή η παρούσα κατάσταση την υπερσυμφέρει, ενώ είναι αδιαμφισβήτητα
τα καταστροφικά αποτελέσματα της χρήσης πετρελαίου τόσο στο
περιβάλλον, όσο και στις γεωπολιτικές εξελίξεις, δεν σου λέει κάτι?

Θα μπορούσα να συνεχίσω να γράφω για ώρες, αλλά είναι ήδη αργά και δεν
θα το κάνω.

|Για να παίξω λίγο και το δικηγόρο του διαβόλου: τι αποδείξεις έχουμε ότι
|η έρευνα που γίνεται σε ακαδημαϊκό επίπεδο είναι ποιοτικά πιο καλή,
|ηθικά πιο ανθρώπινη, συνολικά μεγαλύτερης σημασίας και πιο ουσιαστικής
|απόδοσης για την βελτίωση της κατάστασης του ανθρώπινου γένους;

Το κίνητρο. Ένας ερευνητής στο πανεπιστήμιο ενδιαφέρεται να παράγει
επιστημονικό έργο. Αν παραβλέψουμε τα παχυλά projects που
χρηματοδοτούνται από στρατιωτικούς οργανισμούς και από πολυεθνικές, ο
ακαδημαϊκός έχει τον σταθερό μισθό του από το πανεπιστήμιο και συνήθως
θέλει να καταξιωθεί για την προσφορά του στην ανθρώπινη γνώση. Η
εταιρία ενδιαφέρεται απλά να αυξήσει το μέρισμα των μετόχων της. Δεν
μπορείς να δεις την ποιοτική διαφορά ανάμεσα στα δύο;

Και αν δεν βλέπεις την διαφορά σε όλα αυτά δεν βλέπεις κάποια διαφορά
στο FreeBSD που χρησιμοποιείς και παράγεται στο Πανεπιστήμιο του
Berkley από τα Windows που τα παράγει ο μεγαλύτερος καπιταλιστής όλων
των εποχών?

|Δεν αρκεί να λέμε "μα υπάρχει κι άλλος τρόπος, που είναι πιο καλός".
|Πρέπει να έχουμε στα χέρια μας και στοιχεία.  Συγκεκριμένα νούμερα.
|
|Έχουμε τίποτα απ' αυτά;

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10. Έχω και άλλα αν θέλεις ;=p

Θα μπορούσα να αρχίσω να καταγράφω το πόσοι άνθρωποι πεθαίνουν από
AIDS, από πολέμους, από κλιματολογικές μεταβολές, οι οποίοι δεν θα
πέθαιναν αν η γνώση και η τεχνολογία ήταν ελεύθερη, αλλά είναι πολύ
αργά για να ψάχνω για στοιχεία και δεν χρειάζεται να το σοβαρέψουμε
τόσο πολύ.