Κληρονομικότητα δικαιωμάτων σε αρχεία...

Aggelos Economopoulos aoiko at cc.ece.ntua.gr
Fri Jan 9 14:42:10 EET 2004

On Friday 09 January 2004 08:05, Giannis Stoilis wrote:
> Καλημέρα σας,
> με chmod +s <directory> μπορώ να ορίσω τα αρχεία μέσα σε ένα dir να
> έχουν ως ιδιοκτήτη ή group πάντα αυτό του parent directory. Μπορώ να
> κάνω το ίδιο και για τα δικαιώματα; Να μπορούν δηλαδή τα αρχεία να
> κληρονομούν το ug+rw που έχει το parent directory; Δεν θέλω να αλλάξω το
> umask των χρηστών παντού, μου χρειάζετε μόνο σε ένα κατάλογο που έχουν
> κοινόχρηστα αρχεία κάποιοι χρήστες.

Εξαρτάται από το τι κάνουν οι χρήστες στο directory. Αν δεν έχεις trust
issues, μπορείς να χρησιμοποιήσεις π.χ. το 'while true; do chmod -R whatever
my_dir; sleep 1; done' ή ένα custom πρόγραμμα που να κάνει register γιά
dnotify events (δουλεύει ακόμα αυτό?) ή να κάνεις preload ένα library που
κάνει override το open(2) και το creat(2) (ξέχασα κανένα άλλο?). Φυσικά,
μπορείς πάντα να πειράξεις την vfs_create() και να κάνεις ξανά compile τον
πηρύνα. Προφανώς, αφού δεν μας λες τι ακριβώς θα κάνουν οι χρήστες σου και
γιατί ακριβώς θες να γίνονται inherit τα permission bits, δεν μπορείς να
περιμένεις να κάτσει ο καθένας να μαντέψει τι θές να κάνεις γιά να σου δώσει
μιά σοβαρή απάντηση. FWIW, έχω σοβαρές αμφιβολίες ότι πράγματι θες να κάνεις
αυτό που περιγράφεις...

Άγγελος