SOLVED: ethernet problem in debian unstable

basilis bts at the.forthnet.gr
Fri Jan 9 13:55:56 EET 2004

Hello basilis,

Friday, January 9, 2004, 12:32:24 PM, you wrote:

   Τελικά  το  πρόβλημα  λύθηκε  πολύ πιο απλά από όσο περίμενα. Αφήνω
quoted την περιγραφή του παρακάτω, για εύκολη αναφορά.

   Το  bottleneck  τελικά ήταν ο σκληρός δίσκος. Ύστερα από ένα hdparm
-d  1  -c  1  -m  16 -u 1 /dev/hda τα πάντα έστρωσαν.. 70 mbit από την
ethernet..

b>    Το  πρόβλημά μου εστιάζεται στην τετραπλή κάρτα ethernet που έχω. Η
b> κάρτα  αυτή  έχει  4  ports  και  τσιπάκια decchip 21140 (το lspci μου
b> βγάζει  Ethernet  controller:  Digital  Equipment  Corporation DECchip
b> 21140  [FasterNet] (rev 22) - 4 φορές βεβαίως.. ;-) ). Στην κάρτα αυτή
b> χρησιμοποιώ την μία πορτ για να συνδέσω το dsl modem, με την άλλη πορτ
b> συνδέομαι στο switch του δικτύου του σπιτιού (με straight καλώδιο ενός
b> μέτρου), και στην τρίτη πορτ συνδέομαι μέσω switch με straight καλώδιο
b> 30  μέτρων  με  τον  router  στην  ταράτσα  (στον  οποίο router έχω τα
b> wireless interfaces).

b>    To πρόβλημά μου ξεκίνησε (το παρατήρησα) όταν μέσω ftp μετέφερα την
b> apt/cache  σε  δεύτερο  μηχάνημα του τοπικού μου δικτύου. Οι ταχύτητες
b> ήταν  απαράδεκτα  χαμηλές  και είχα δεκάδες χιλιάδες collisions ύστερα
b> από μεταφορά αρχείων μισού γίγα. Κατόπιν, αφού έστησα samba, επανέλαβα
b> τις   δοκιμές  και  συνειδητοποίησα  ότι  το  πρόβλημα  είναι  μόνιμο.
b> Transfers  με  ταχύτητες  από  10  έως  35  mbit, με άπειρα collisions
b> (σύμφωνα  με  το  ifconfig)  και  φοβερό lag, σε μεταφορά αρχείων ενός
b> γίγα.  Και  όλα  αυτά,  όταν  στο προηγούμενο στήσιμο του debian (πάλι
b> unstable   -  αναγκάστηκα  να  τα  ξαναστήσω  όλα  ύστερα  από  φυσικά
b> καταστροφή), πάλι με την ίδια κάρτα, είχα απειροελάχιστα collisions σε
b> 30+ ημέρες συνεχούς λειτουργίας του λίνουξ!

b>    Προφανώς  κάτι  τρέχει..  Δοκίμασα  και τα 2 modules του kernel που
b> φαίνεται ότι υποστηρίζουν το τσιπάκι της κάρτας (tulip.ko & de4x5.ko),
b> αλλά  ενώ  και  τα  δύο  έπαιζαν,  τα transfers και τα collisions ήταν
b> εξίσου  τραγικά.  Απενεργοποίησα το acpi από το bios, έτσι ώστε να μην
b> κάνουν  share  το ίδιο interrupt τα 3 πορτς (ήταν και τα τρία πάνω στο
b> 9), αλλά και πάλι τζίφος (τώρα πλέον είναι στα 5,7,9).

-- Best regards, Basilis mailto: bts at panafonet.gr