ethernet problem in debian unstable

basilis bts at the.forthnet.gr
Fri Jan 9 12:32:24 EET 2004

Hello linux-greek-users,

   Με  τα  πολλά, η τελευταία φρέσκια εγκατάσταση του debian που έκανα
στο  πολύπαθο  μηχανάκι  μου,  έχει φτάσει σε ένα αρκετά ικανοποιητικό
σημείο.  Πλέον  αντιμετωπίζω  ένα  μόνο σοβαρό πρόβλημα - τα μικρότερα
προβλήματα θα τα αντιμετωπίσω εν καιρώ..

   Το  πρόβλημά μου εστιάζεται στην τετραπλή κάρτα ethernet που έχω. Η
κάρτα  αυτή  έχει  4  ports  και  τσιπάκια decchip 21140 (το lspci μου
βγάζει  Ethernet  controller:  Digital  Equipment  Corporation DECchip
21140  [FasterNet] (rev 22) - 4 φορές βεβαίως.. ;-) ). Στην κάρτα αυτή
χρησιμοποιώ την μία πορτ για να συνδέσω το dsl modem, με την άλλη πορτ
συνδέομαι στο switch του δικτύου του σπιτιού (με straight καλώδιο ενός
μέτρου), και στην τρίτη πορτ συνδέομαι μέσω switch με straight καλώδιο
30  μέτρων  με  τον  router  στην  ταράτσα  (στον  οποίο router έχω τα
wireless interfaces).

   To πρόβλημά μου ξεκίνησε (το παρατήρησα) όταν μέσω ftp μετέφερα την
apt/cache  σε  δεύτερο  μηχάνημα του τοπικού μου δικτύου. Οι ταχύτητες
ήταν  απαράδεκτα  χαμηλές  και είχα δεκάδες χιλιάδες collisions ύστερα
από μεταφορά αρχείων μισού γίγα. Κατόπιν, αφού έστησα samba, επανέλαβα
τις   δοκιμές  και  συνειδητοποίησα  ότι  το  πρόβλημα  είναι  μόνιμο.
Transfers  με  ταχύτητες  από  10  έως  35  mbit, με άπειρα collisions
(σύμφωνα  με  το  ifconfig)  και  φοβερό lag, σε μεταφορά αρχείων ενός
γίγα.  Και  όλα  αυτά,  όταν  στο προηγούμενο στήσιμο του debian (πάλι
unstable   -  αναγκάστηκα  να  τα  ξαναστήσω  όλα  ύστερα  από  φυσικά
καταστροφή), πάλι με την ίδια κάρτα, είχα απειροελάχιστα collisions σε
30+ ημέρες συνεχούς λειτουργίας του λίνουξ!

   Προφανώς  κάτι  τρέχει..  Δοκίμασα  και τα 2 modules του kernel που
φαίνεται ότι υποστηρίζουν το τσιπάκι της κάρτας (tulip.ko & de4x5.ko),
αλλά  ενώ  και  τα  δύο  έπαιζαν,  τα transfers και τα collisions ήταν
εξίσου  τραγικά.  Απενεργοποίησα το acpi από το bios, έτσι ώστε να μην
κάνουν  share  το ίδιο interrupt τα 3 πορτς (ήταν και τα τρία πάνω στο
9), αλλά και πάλι τζίφος (τώρα πλέον είναι στα 5,7,9).

   Τι  στην ευχή μπορεί να φταίει? Εν τω μεταξύ, το λίνουξμποξ σκοπεύω
να  το  χρησιμοποιώ  σαν  fileserver,  θα  έχω  επάνω το ftp με όλα τα
αρχεία,  οπότε θα γίνονται πολλά transfers μέσω ethernet και φυσικά με
τέτοιο throughput oύτε να το σκέφτομαι δεν θέλω..

   Καμιά ιδέα?

--
Best regards,
 basilis                          mailto:bts at the.forthnet.gr