debian problems

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Jan 9 00:46:36 EET 2004

  Άσχετο: e-mail μήνυμα με justified κείμενο πρώτη φορά βλέπω... αλλά
μάζεψε λίγο το πλάτος γιατί στο quoting ξεφεύγει αμέσως στις 80
στήλες.

On Thu, Jan 08, 2004 at 12:55:22PM +0200, basilis wrote:
> [...]
> δυστυχώς   έκανε   την   επανεγκατάσταση   μονόδρομο..   Αντιμετωπίζω   κάποια
> προβληματάκια,  τα  οποία  δεν  έχω  ψάξει  διεξοδικά, αλλά είπα να σας ρωτήσω
> πρώτα,  μήπως  μπορείτε  να  με  κατευθεύνετε. Να διευκρινήσω ότι τρέχω debian
> unstable.
>
> 1.  Στα  x  windows,  όπου και χρησιμοποιώ kde, στις ελληνικές σελίδες στο web
> (mozilla  1.5)  όλοι  οι τονισμένοι χαρακτήρες μου βγαίνουν μπαρμπούτσαλα. Έχω
> εγκατεστημένα (apt-get install) όσα πακέτα με greek fonts βρήκα στα 100 kai 75
> dpi. Έχετε κάποια ιδέα τι μπορεί να φταίει και πώς να το αλλάξω?

  Θέλεις οπωσδήποτε τα πακέτα msttcorefonts και x-ttcidfont-conf,
αλλιώς δεν πρόκειται να δεις προκοπή με ελληνικές γραμματοσειρές.
Επίσης βάλε το mozilla-xft για να δουλεύει ο mozilla με fontconfig,
και θα είσαι εντάξει.

> 2. Στα x windows, στο αρχικό configuration (dpkg-reconfigure xserver-xfree86),
> δεν  μπορώ να δηλώσω την ati radeon 9200 που έχω ως τίποτα άλλο, παρά vesa. Aν
> δοκιμάσω  να  τη  δηλώσω  ως  ati,  radeon  ή  miscati, τα x windows αρνούνται
> πεισματικά να τρέξουν - δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν το display.

  Αν έχεις την 9200SE, πιθανώς να χρειάζεται μια επιπλέον ρύθμιση για
να τη δει [0], με τον radeon οδηγό φυσικά. Επίσης, προτείνεται να
βάλεις τα XFree86 4.3.0 από το experimental, τα 4.2.1 έχουν
μπαγιατέψει αρκετά πλέον...

>    Δεν  βρήκα  στο  apt-cache κάποιο πακέτο για radeon. Nα παραμείνω έτσι όπως
> έχω?  Η αλήθεια είναι ότι τα xwindows δεν τα πολυχρησιμοποιώ. Ή να δοκιμάσω να
> κατεβάσω τα rpms (τους drivers) από την άτι και με το alien να τα μετατρέψω σε
> deb και να τα στήσω?

  Μπαίνουν οι οδηγοί της ATI με alien χωρίς προβλήματα. Μόνο καλή ιδέα
είναι να κάνεις ένα divertion για να μη προσπαθήσουν να γράψουν πάνω
σε ένα υπάρχον αρχείο:

dpkg-divert --package fglrx-glc22 --rename \
	--divert-to /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2.xfree86 \
	--add /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2

> 4.  Αντέγραψα  ένα  αρχείο 650 mb από ένα directory του δίσκου σε ένα άλλο. Το
> Throughput  ήταν  και  εδώ απίστευτα χαμηλό! 3 mb/sec!! Τι στην ευχή μπορεί να
> φταίει?  Την  αντιγραφή την έκανα μέσω midnight commander remotely από το άλλο
> computer μου..

  Μου βρωμάει ότι δεν έχεις ενεργοποιημένο DMA για τους δίσκους σου.
man hdparm, και αν όντως είναι έτσι μάλλον πας για καινούριο πυρήνα...
ευκαιρία να βάλεις τον 2.4.24 που μόλις βγήκε. ;^)

[0] http://dri.sourceforge.net/cgi-bin/moin.cgi/ATIRadeon

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."