debian problems

basilis bts at the.forthnet.gr
Thu Jan 8 12:55:22 EET 2004

Hello linux-greek-users,

   Kατ  αρχήν,  χρόνια  πολλά  σε όσους γιότραζαν αυτές τις μέρες, αλλά και σε
όλους οι καλύτερες ευχές μου για το 2004!

   Πριν  από  2-3  μέρες  το  debian box μου είχε ένα φρικτό ατύχημα, το οποίο
δυστυχώς   έκανε   την   επανεγκατάσταση   μονόδρομο..   Αντιμετωπίζω   κάποια
προβληματάκια,  τα  οποία  δεν  έχω  ψάξει  διεξοδικά, αλλά είπα να σας ρωτήσω
πρώτα,  μήπως  μπορείτε  να  με  κατευθεύνετε. Να διευκρινήσω ότι τρέχω debian
unstable.

1.  Στα  x  windows,  όπου και χρησιμοποιώ kde, στις ελληνικές σελίδες στο web
(mozilla  1.5)  όλοι  οι τονισμένοι χαρακτήρες μου βγαίνουν μπαρμπούτσαλα. Έχω
εγκατεστημένα (apt-get install) όσα πακέτα με greek fonts βρήκα στα 100 kai 75
dpi. Έχετε κάποια ιδέα τι μπορεί να φταίει και πώς να το αλλάξω?

2. Στα x windows, στο αρχικό configuration (dpkg-reconfigure xserver-xfree86),
δεν  μπορώ να δηλώσω την ati radeon 9200 που έχω ως τίποτα άλλο, παρά vesa. Aν
δοκιμάσω  να  τη  δηλώσω  ως  ati,  radeon  ή  miscati, τα x windows αρνούνται
πεισματικά να τρέξουν - δηλώνουν ότι δεν βρίσκουν το display.

   Δεν  βρήκα  στο  apt-cache κάποιο πακέτο για radeon. Nα παραμείνω έτσι όπως
έχω?  Η αλήθεια είναι ότι τα xwindows δεν τα πολυχρησιμοποιώ. Ή να δοκιμάσω να
κατεβάσω τα rpms (τους drivers) από την άτι και με το alien να τα μετατρέψω σε
deb και να τα στήσω?

3. Έχω μία τετραπλή κάρτα δικτύου, με κάποιο dec chip, την οποία πήρα από έναν
φίλο πριν 3 μήνες. Δεν θυμάμαι ποιο module είχα compilάρει τότε γι αυτήν (ή το
tulip ή κάποιο generic dec chip). Αυτήν τη φορά (ύστερα από το disaster) έβαλα
μόνο  το tulip module. Παρατηρώ όμως ότι σε μεταφορές μεγάλων αρχείων προς τον
άλλο  υπολογιστή μου (και με ftp και με samba) έχω πολλά collisions (χιλιάδες)
και  χαμηλό  throughput  (βαριά  βαριά 20 mbit). Παλιότερα είχα απειροελάχιστα
collisions  σε  πολλές  πολλές  μέρες  συνεχόμενης  λειτουργίας  και  καλύτερα
throughputs. Υποψιάζομαι ότι μπορεί να φταίει το module (3 από τις 4 ports της
κάρτας  είναι στο ίδιο irq, το 9 - αυτό μπορεί να παίζει ρόλο?). Πριν ξεκινήσω
όμως  να  ξανακομπαιλάρω  τον  κέρνελ,  για  να  βάλω  το  generic dec module,
σκέφτομαι να κατεβάσω κάποιο πρόγραμμα που να μου περιγράφει ακριβώς την κάρτα
μου  και  να  ψάξω στο ίντερνετ για περισσότερο feedback (κάτι σαν το aida για
xp,  για  παράδειγμα). Έχετε να μου προτείνετε κάποιο τέτοιο πρόγραμμα? Κάποια
ιδέα για το πρόβλημα με τις μεταφορές μέσω ethernet έχετε?

4.  Αντέγραψα  ένα  αρχείο 650 mb από ένα directory του δίσκου σε ένα άλλο. Το
Throughput  ήταν  και  εδώ απίστευτα χαμηλό! 3 mb/sec!! Τι στην ευχή μπορεί να
φταίει?  Την  αντιγραφή την έκανα μέσω midnight commander remotely από το άλλο
computer μου..

   Περιμένω ιδιαίτερα ανυπόμονα κάποιες ιδέες σας! ;-)

--
Best regards,
 basilis                          mailto:bts at the.forthnet.gr