Browser = Φυλλομετρητής; (was: Re: BrowserSavesAll)

potmos potmos at myqnet.gr
Wed Jan 7 00:05:56 EET 2004

On Tuesday 06 January 2004 22:44, Nikos Kanellopoulos wrote:
> Φίλε Νίκε, προσπάθησε να έχεις πιο ανοιχτό μυαλό.> Το "φυλλομετρητής" έχει κυκλοφορήσει πολύ και όποιος> ξέρει λίγα αγγλικά καταλαβαίνει αμέσως πού αναφέρεται.
Συγγνώμη που επεμβαίνω, αλλά πάντοτε τραβούν την προσοχή μου γλωσσικά θέματα :)
Το "φυλλομετρητής" είναι μάλλον αδόκιμο, οπωσδήποτε κακόηχο και ασφαλώς δεν αποδίδει την λειτουργία των εφαρμογών που στα αγγλικά ονομάζονται "browser", καθώς τα σύνθετα με την λέξη "μετρητής" παραπέμπουν, όπως είναι φυσικό, σε μέτρησι και όχι σε περιήγησι - ανάγνωσι - απεικόνισι.
Η καλύτερη κατά την γνώμη μου μετάφραση είναι "πλοηγός" ή "περιηγητής" (μιας και η Τριανταφυλλοπούλεια γραμματική μας απαγορεύει την χρήσι των τόσο ευήχων μετοχών του ενεστώτα: "περιάγων" δεν θα ήταν άψογο;).
Αυτά τα ολίγα,
Ευτυχές το νέον έτος!
Λουκάς.