Στήνοντας ένα παλαβό δίκτυο που τα 'χει όλα

Nicholas Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Tue Feb 3 01:50:34 EET 2004

Χαιρετώ την λίστα!

Θα σας παρουσιάσω όσο πιο περιεκτικά γίνεται το πρόβλημα που μου έθεσε
ένας φίλος που πήρε πρόσφατα DSL στο σπίτι του.

Ο φίλος μου έχει 4 μηχανήματα στο σπίτι :
1) Έναν Linux Server στο γραφείο του που συνδέεται πάνω του η DSL, μια
κάρτα δικτύου Ethernet (eth0) και μια κάρτα WLAN (eth1).
2) Έναν υπολογιστή στο σαλόνι του (saloni) που συνδέεται με το server
μέσω WLAN και τρέχει Win2k
3) Έναν υπολογιστή στο γραφείο του με Win2k που συνδέεται μέσω hub στο
eth0 του server, και ο οποίος έχει επάνω
4) Έναν φορητό με WinXP που συνδέεται μέσω hub στο eth0 του server

Οι IP διευθύνσεις όπως τις έχει δώσει τώρα είναι :
server - 192.168.0.1 στο eth0, 192.168.1.1 στο eth1
saloni - 192.168.1.2
desk - 192.168.0.2
laptop - 192.168.0.3

Σχηματικά είναι το παρακάτω (μη με κράξετε για το ASCII art, please :> )

                      ________   eth1     ________
    ___              |        |----------| saloni |
 __/   \____   DSL   | Linux  |           ~~~~~~~~    ______
/ Internet  |--------| server |         .------------| Desk |
|___    ___/   ppp0  |        |  eth0  /              ~~~~~~
    \__|             |________|-------<HUB             '--Printer
                                       \            ________
                                        '----------| Laptop |
                                                    ~~~~~~~~

Το πρόβλημα είναι ότι όλοι οι υπολογιστές πρέπει να "βλέπουν" το
Internet και ο saloni να τυπώνει στον εκτυπωτή του desk. Το πρώτο σκέλος
(σύνδεση στο Internet) με την παρούσα τοπολογία λύνεται με IP
Masquerading, οπότε δεν με απασχολεί. Για να τυπώνει ο saloni στον
εκτυπωτή του desk, όμως, φαντάζομαι ότι χρειάζεται κάποιο είδος bridging
μεταξύ των δυο δικτύων. Απ' ότι είδα όμως είναι αδύνατο πάνω στο bridge
να υπάρχει firewall γιατί το bridge δεν έχει δικιά του IP!

Μια άλλη λύση που σκέφτηκα είναι το eth1 να αποκτήσει διευθύνσεις
192.168.0.4 στην μεριά του server και 192.168.0.5 στην μεριά του saloni,
αλλά δεν ξέρω κατά πόσον υλοποιείται κάτι τέτοιο και πως, κυρίως γιατί
δεν έχω την παραμικρή ιδέα τι σόι netmask θα δώσω στο eth0 και το eth1.

Η τελευταία λύση που σκέφτηκα είναι λίγο "διαστημική" και αμφιβάλλω αν
δουλέψει καν: θα βάλω τον CUPS στον server να βλέπει τον εκτυπωτή στον
desk, τον SMB server του server να μοιράζει τους εκτυπωτές που βλέπει ο
CUPS, τον SMB server να "ακούει" και στα δυο υποδίκτυα, ενώ ο saloni θα
συνδέεται στον εικονικό εκτυπωτή του server.

Πείτε μου σας παρακαλώ ότι η λύση είναι πιο απλή απ' αυτά που σκέφτομαι,
ή αλλιώς πως μπορώ να υλοποιήσω κάτι απ' αυτά που σκέφτηκα.

Συγνώμη για την έκταση του email μου και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
--
Νικόλαος Διονυσόπουλος
Dipl.-Ing. Μηχανολόγος Μηχανικός