τα παιδία παίζει

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Tue Dec 14 04:24:55 EET 2004

On 2004-12-14 01:56, Giannis Beredimas <mperedim at ceid.upatras.gr> wrote:

> Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα :P

Ε ναι :-)

> http://www.google.com/search?q=revdep-rebuild&start=0&start=0
> 1st result:
> http://www.gentoo.org/doc/en/gentoolkit.xml

I'm not feeling lucky.  Κι είμαι κι απαιτητικός unlucky μπάσταρδος :P

> Αντιλαμβάνομαι και δέχομαι ως απόλυτα φυσικό η πρώτη κίνηση να είναι
> το "man foo" και να αποτελεί πρόβλημα η απουσία του documentation από
> τη φυσική του θέση, αλλά δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα πια.

Οχι, είναι.  Είμαι αρχιτεμπέλαρος.  Το "man foo" μου παίρνει λιγότερο
από λίγα δευτερόλεπτα να το γράψω για σχεδόν οσοδήποτε μεγάλο "foo".
Το να ανοίξω browser, να κάνω ^L στο firefox, να γράφω κάτι στο google,
που μπορεί να φέρει αποτελέσματα, μπορεί όμως κι όχι... ε όλο αυτό το
θεωρώ βαρετό, ανούσιο, αδικιολόγητα χρονοβόρο και χίλια δυο άλλα που
καλύτερα να μη τα γράψω σε email θα με πιάσει κανένα carnivore και θα
γεράσω στο Αλκατράζ :P

> Μπορεί ... αναρωτιέμαι πάντως γιατί κάποιος που καταγγέλει ως βασικό
> πρόβλημα του gentoo ότι "δε θα το έβαζε ποτέ σε production server
> γιατί είναι ανώριμο" θα έκανε "emerge sync" κάθε 3 ώρες (ίσως για να
> βάλει το kde 3.3.2; :-P).

Μπορεί να χρειαστεί αν κάποιο πακέτο είναι broken.  Κάτι που δεν είναι
ιδιαίτερα απίθανο αν κάνεις sync μια "τυχαία" στιγμή.

Το να τυπώνεις ένα μήνυμα σαν αυτό ΟΛΕΣ τις φορές που τρέχει το --sync
είναι αντικοινωνικότατο:

% Please note: common gentoo-netiquette says you should not sync more
% than once a day.  Users who abuse the rsync.gentoo.org rotation
% may be added to a temporary ban list.

Το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιώ δε θέλω να με αντιμετωπίζει σαν
να ήμουν κανένας κοινός κλέφτης που το "εκμεταλλεύεται" σπαταλώντας το
πολύτιμο bandwidth των servers του.

Η συμπεριφορά ΕΧΕΙ σημασία :-)

[Σαν αδιάντροπος μαρκετίστας ακούγομαι τώρα, το ξέρω :P]

> [...]
> το Portage είναι καλύτερο από το Ports, δε λέω ότι το emerge είναι
> καλύτερο από το apt-get (προσφέρει  περισσότερες δυνατότητες, αλλά
> αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη καλό), αλλά έλεος ρε παιδιά, το τρέχω εδώ
> και αρκετούς μήνες, επιλεκτικά με "~x86" πακέτα, σπαταλώντας ο
> αμαρτωλός (ούτως ή άλλως άχρηστα) CPU cycles κάνοντας compile τα πάντα
> (including openoffice, firefox, thunderbird! γιατί όχι αφού μπορώ να
> το κάνω εύκολα με μια εντολή;) και μάλιστα στο laptop μου (δυο φορές
> αμαρτωλός ... ή μάλλον μιάμιση, καθότι κάνω cross-compile στον server

Flame bait swallowed, sank και σε λίγο θα το χωνέψεις κιόλας ρε Γιάννη :P
Για να σε έφερα σε σημείο να γράφεις τόσο μεγάλες προτάσεις, oops!

Δεν με πειράζει το compile από source.  Δεν με πειράζει να είναι ένα
πακέτο unstable για μια μέρα.  Με πειράζει το _όλο_ στυλ, δυστυχώς.

Λείπει αυτό το `κάτι', η λεπτομέρεια που κάνει το κλικ.  Κι αυτό το κάτι
μπορεί να είναι κάτι τόσο μικρό όσο μια αγενής φράση στο output ενός
προγράμματος (βλ. --sync), η ασυνέπεια στην ονοματολογία των utilities
που με αναγκάζει να θυμάμαι ότι πρέπει να τρέξω:

	emerge --sync
	emerge world
	revdep-rebuild

Κάπου ανάμεσα ίσως χρειαστεί να παρεμβάλω και 1-2 φορές το etc-update.

Τα ονόματα από τα etc-update και revdep-rebuild, μπορεί να φανεί
υπερβολικό, αλλά μου κάθονται εντελώς στο λαιμό.  Αυτά και το quickpkg,
το dispatch-conf κι ένα σωρό άλλα που έχουν 'περιφερειακό' ρόλο στο
σύστημα πακέτων αλλά δεν έχουν συνεπή, ομοιόμορφη ονοματολογία που να
ικανοποιεί το αισθητικό κριτήριό μου :P

> Έχω τρέξει το "emerge -pvuD world" αμέτρητες φορές χωρίς κάποιο
> ιδιαίτερο πρόβλημα (π.χ. να κλειδώσω τον εαυτό μου εκτός ;-)).

> Και τέλος πάντων, άμα είναι ελαττωματικό ένα ebuild (όπως λέμε "είναι
> ελαττωματικό ένα debian package") δεν αρχίζω να λέω τι ηλίθιο που
> είναι το debian, άντε να βρίσω τον package maintainer.

Δεν έχω πρόβλημα με συγκεκριμένα πακέτα (αν και όντως εδώ που τα λέμε
μερικά 'συγκεκριμένα' μου σπάνε τα νεύρα κάθε φορά που κάνω sync).

Με άλλες 'λεπτομέρειες' έχω πρόβλημα και με το γεγονός ότι αυτές οι
λεπτομέρειες δεν υπάρχει τρόπος να ρυθμιστούν έτσι ώστε να έρθει το
σύστημα στα δικά μου γούστα κι όχι εγώ στα δικά του.

Με το γεγονός ότι δεν υπάρχουν manpages αλλά αν κάνεις το λάθος να
γράψεις emerge --help τρως στη μάπα πάνω από το αργό ssh connection σου
κάτι που θα μπορούσε άνετα να είναι ένα ολόκληρο manpage.

Που να χτυπιέσαι, που να σκάσεις και να πλαντάξεις, δεν πα να θέσεις το
TERM σου σε ότι στο διάολο θέλεις, τα gentoo tools θα σου πετάξουν στη
μάπα ένα κάρο ANSI χρωματάκια.  Δε θέλω χρώματα ρε παιδί μου, πώς το
λένε;  TERM=vt220 έχω.  Στα παλιά του τα παπούτσια το gentoo.
(Το NOCOLOR=True δεν πιάνει 100%, λυπάμαι.)

Δεν υπάρχει καμία μα καμία ομοιότητα με άλλα UNIX συστήματα.  Runlevels
θες, startup scripts θες, δεν έχει σημασία...  Το gentoo έχει το δικό
του τροχό, ο οποίος έχει βέβαια μερικά σημεία που μοιάζουν τετράγωνα,
λίγο αιχμηρά αλλά είναι ο ΔΙΚΟΣ μας τροχός!

Όλα είναι στο /usr.  Όλα όμως.  Αυτό βέβαια το κάνουν κι άλλα
distributions και μια λύση είναι να τα στήσεις όλα τελικά με το χέρι.
Άμα είναι να τα στήσεις όλα με configure --prefix=/usr/local && make &&
make install όμως, τι το θες το Portage;  Δε βάζεις LFS καλύτερα; :P

> My 2 c και χωρίς διάθεση για flamewar (σιγά μη με πιστέψεις τώρα :)).

Χαχα.  Δίκιο έχεις :P