can't connect to otenet

Panayotis Prokopiou pprok at softlab.ntua.gr
Mon Aug 30 13:36:04 EEST 2004

Giorgos Keramidas wrote:

>Ποτέ δε θα μπορέσω να καταλάβω γιατί ο κόσμος προτιμά να τον αντιμετωπίζει
>ένα "GUI πρόγραμμα" σαν ηλίθιο.  Αυτές τις μέρες διαβάζω το "In the
>Beginning was the Command Line" του Neal Stephenson[1] και διαπιστώνω ότι
>είναι πιο βαθιά ριζωμένη, πιο σοβαρή και διαδεδομένη η τάση αυτή από ότι
>πίστευα ως τώρα.

Κοίτα να δεις πώς έχει το πράγμα. Το stupid mode αναφέρεται σε μία
λειτουργία
του wvdial. Το wvdial είναι ένα frontend για το pppd και η εν λόγω
επιλογή έχει
να κάνει με την ανίχνευση του login prompt. Το προγραμματάκι αυτό είναι
πραγματικά πολύ καλό και η χρήση του "αξίζει τα λεφτά της",  στις απλές
περιπτώσεις του dialup (και όχι ppp γενικότερα).

Η SuSE έχει ένα configuration tool, το γνωστό σε όλου μας YaST. Το γιαστ
είναι
αρκετά αξιόλογο εργαλείο για ένα αρχάριο και αν δεν το γνωρίζεται εκτός
από το
Qt μπορεί να χρησιμοποιήσει και τις κλασσικές μας ncurses (και νομίζω
ότι αυτή η
επιλογή είναι πραγματικά πολύ καλή, είναι αιώνες πιο εύχρηστο το
interface). Με
το γιαστ φυσικά και μπορείς να σετάρεις το dialup σου, δηλαδή το
/etc/wvdial.conf. Τι έχουμε εδώ; ένα frontend για να ρυθμίζεις ένα frontend!

Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο. Αν μπεις σε αυτή τη
διαδικασία για
να ρυθμίσεις την σύνδεσή σου, τότε θα δεις στο system notification area ένα
εικονιδιάκι. Το πατάς και συνδέεσαι Το ξαναπατάς και αποσυνδέεσαι. Μέχρι
εδώ όλα
καλά. Αγνοείς βέβαια το γεγονός ότι για να γίνει αυτό τρέχεις έναν server.
Ποιόν; Το smpppd που πρέπει να έχει εγκατασταθεί πριν μπορέσεις να δεις
όλα αυτά
τα καλούδια. Τι κάνει αυτός ο server; Εκτελεί και τερματίζει το wvdial (που
εκτελεί και τερματίζει το pppd) κάθε φορά που δέχεται το ανάλογο σήμα
από τον
client, δηλαδή στην περίπτωσή μας το kinternet (έτσι λένε το
προγραμματάκι στο
system notification area).

Α, και αν δεν τρέχετε kde υπάρχει και η απλή εκδοχή, το qinternet το οποίο
προϋποθέτει μόνο την qt. Τί; Δεν έχετε καν X; Και για αυτό σκάτε; Βάλτε το
cinternet που δουλεύει από κονσόλα (αυτό το έχετε, έτσι;).

Τί καταφέραμε μέχρι εδώ? Φορτώσαμε το σύστημα με ένα κάρο εκτελέσιμα
σκουπίδια
(yast et al, kinternet, qinternet, cinternet  (όχι το wvdial δεν είναι
σκουπίδι)), τρέξαμε και έναν σέρβερ, αλλά με ένα κλικ είμαστε στον
μαγικό κόσμο
του ίντερνετ. Και από λίνουξ (κεραμίδα νομίζω όλα τα προγραμματάκια αυτά θα
παίξουν και σε freebsd αν ασχοληθείς λίγο :-) ) σε αυτό το καταπληκτικό
λειτουργικό που πάντα ξέρεις τί και γιατί το κάνεις.

--
αλφ