Provlima me greek nls kai smb mount!!!(3)...continue!!...but there is no solution..!!!

I.Ioannou roryt at roryt.gr
Mon Aug 2 00:43:54 EEST 2004

On Saturday 31 July 2004 13:50, Webmaster Chris - Megatron wrote:
> Καμία λύση για το παρακάτω πρόβλημα???!?!??
> μπαα..απο οτι φένεται τελικά δεν μπορεί να δουλέψει!!!

Τι νοοτροπία είναι αυτή βρε παιδί μου, πολύ έυκολα τα παρατάτε.

> mount: fs type supermount not supported by Kernel

Ασχετο, σημάινει ότι ο kernel σου δεν έχει υποστήριξη για supermount, αλλά δεν
είναι κάτι που έχει να κάνει με το πρόβλημά σου. Πληροφοριακά το supermount
είναι αυτό που σε αφήνει να χρησιμοποιείς floppy/CDs χωρίς την ανάγκη για
mount/umount, και δεν περιλαμβάνεται στο mainstream kernel.

Υπόψη,  δεν χρειάζεσαι patch στον kernel, μάλιστα αμφιβάλω καν αν χρειαζόταν
να βάλεις καινούργιο kernel, πόσο μάλον να κάνεις και recompile, αφού δεν
έχεις καταλάβει καλά την διαδικασία. Πάω στοίχιμα ότι με τους kernel που
έχουν by default οι διανομές σου μπορείς να κάνεις αυτό που θές.

> Anoigo, tora ton konsola kai dino: smbmount
> //Server-xp/Data /test1 �o
> username=chris,password=power,codepage=737,iocharset=iso8859-7

-- snipped rest of message --

Μου άναψε το ενδιαφέρον, γιατί είναι τόσο δύσκολο να γίνει αυτό που λες;
Μιάς και πολύ σωστά έχεις ξεκαθαρήσει ότι έχεις Ελληνικά fonts, και καλώς
εχόντων θα έπρεπε να βλέπεις Ελληνικά, σωστά υποθέτεις ότι κάτι έχει να κάνει
με το smbfs.

Υπόψη, δεν το έχω ξανακάνει ποτέ. Υπόψη, δεν έχω διαθέσιμο κανένα XP server,
για αυτό την δοκιμή μου την έκανα με το παλιό image Windows ME που σέρνεται
κάπου στο δίσκο μου και το τρέχω με VMware μια δυο φορές το χρόνο. Αλλά
υποθέτω ότι αφού δούλεψε έτσι, θα δουλέψει και σε εσένα. Η δοκιμή έγινε με
Redhat 9, οπότε είμαι πολύ κοντά στα δικά σου setup. Να σου π ω τη αλήθεια,
εγώ έχω όλλα τα smb nls modules μέσα, και default έχω το 437, γάρ ότι ποτέ
δεν χρειάστικα να κάνω ότι κάνεις

Ανοίγω λοιπόν το VMware και κάνω boot σε Win. Φιάχνω κάνα δυο αρχεία και
φακέλους με Ελληνικά ονόματα, κάνω share τον δίσκο, και γυρνώ στο Linux host,
όπου με smbclient βλέπω ότι το share υπάρχει κανονικά.

Δείνω λοιπόν

mount -t smb -ocodepage=737,iocharset=iso8859-7 //roryt-w/win-c tmp

(στην ουσία την εντολή που έδωσες και εσύ, απλά στην version που χρειάζεται το
mount, αντί για smbmount - περί ορέξεως δηλαδή...).

και αμέσως μετά δείνω

lsmod

όπου δεν βλέπω καμιά module nls*737 οπότε το ψηλιάζομαι, και αμέσως δείνω :

dmesg

smbfs: failed to load nls '737'

ΑΧΑ !!! Για να δούμε :

modprobe -l | grep 737

και μου λέει nls_cp737.o

Δείνω λοιπόν και εγώ :

mount -t smb -ocodepage=cp737,iocharset=iso8859-7 //roryt-w/win-c tmp

και όλλα είναι μιά χαρά, χωρίς να έχω κάν διαβάσει τα αντίστοιχα documents από
το /usr/share/doc/samba*.  (υπόψη, στα Χ τρέχω terminal με Ελληνικά 8859-7
και στην κονσόλα έδωσα πρώτα ένα    'setfont 928', και όλλα λειτουργήσανε
άψογα).

Ρε συ, λέω, τρέχεις 2.4.25, μπάς και στους 2.6.χ έχει αλλαγές στο θέμα ;  Μπα,
boot στο ολοκαίνουργιο Debian Sarge μου (ναι είδα και εγώ το φώς το αληθινό
επιτέλους), kernel 2.6.7, και η module είναι  nls_cp737.ko και ισχύουν
ακριβώς τα ίδια.

Οπότε η μόνη επιφύλάξη είναι μήπως τα XP έχουν καμιά αλλαγή που το samba σου
δεν ξέρει, αλλά πολύ αμφιβάλω.

--
I.Ioannou <roryt at roryt.gr>