GNU Project + Linux Kernel + ethics

Nikos_Apostolakis nea at math.ucr.edu
Wed Oct 8 20:22:26 EEST 2003

>Δηλαδή, κατά τον Stallman, θα έπρεπε όντως οτιδήποτε
>χρησιμοποιείς να είναι GNU.

Δεν νομίζω ότι ο RMS είπε ποτέ ότι οτιδήποτε χρησιμοποιείς πρέπει
να είναι GNU. Απλά λέει ότι οτιδήποτε χρησιμοποιεί αυτός είναι
ελεύθερο λογισμικό και λέει επίσης ότι αυτή είναι η ηθική στάση
και _προτρέπει_ τον κόσμο να την υιοθετήσει. Δεν μομίζω ότι λέει
"πρέπει" έτσι; Είπαμε μπορεί να είναι ο St IGNUtius αλλά δεν
κάνει κύρηγμα ο άνθρωπος.

Όσο για την διαμάχη για το όνομα είναι προφανές ότι ότι ο RMS
έχει δίκιο. Πολλές φορές έχω ακούσει (διαβάσει) την εξής
"ιστορία" για το πως φτιάχτηκε ο Λίνουξ: Ο Λίνους έγραψε τον
πυρήνα και μετά αφού τον κοινοποίησε μαζεύτηκαν πολλοί
προγραμματιστές και έγραψαν _ολόκληρο το σύστημα_ . Και φυσικά
αυτό είναι διαστρέβλωση του τι πραγματικά έγινε. Το GNU ήταν ήδη
εκεί όταν έγραψε ο Λίνους τον πυρήνα και μάλιστα ένα από τα
πρώτα του ποστ ήταν ότι έκανε port το bash. Δηλαδή εξαρχής το
GNU λογισμικό ήταν συνδεδεμένο με το Λινουξ.

Τώρα για το αν είμαστε υποχείρια των εταιρειών, ξέρω γώ; είναι
μπλέ ο ουρανός; το αν _νοιώθουμε_ υποχείρια των εταιρειών βέβαια
είναι άλλη ιστορία.

Νίκος