omega & hyphenation

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Fri Oct 3 15:07:45 EEST 2003

On Thu, Oct 02, 2003 at 07:03:04PM -0400, Constantinos Antoniou wrote:
> Χαιρεται,
>
> Δυστυχώς δεν έχω απάντηση στο πρόβλημα
> του Μανώλη, αλλά μία σχετική (?) ερώτηση.
>
> Όταν στοιχειοθετώ ελληνικό κείμενο στο
> latex χρησιμοποιώντας babel τα ελληνικα είναι
> πολύ ωραία όταν τυπώνονται και όταν
> βλέπω ps αρχεια στην οθόνη. Όταν βλέπω pdf
> στην οθόνη, φαίνονται χάλια (το περίεργο
> είναι ότι τυπώνονται κανονικά).
>
> Καμια ιδέα / εξήγηση? Κάτι που σκέφτηκα
> είναι ότι ίσως έχει να κάνει με τη
> γραμματοσειρά (δηλαδή ότι αυτή που
> χρησιμοποιώ είναι bitmapped). Υπάρχει λύση
> επ'αυτού (δηλαδή μη bitmapped γραμματοσειρά?)

  Θα μπορούσες να δοκιμάσεις την γραμματοσειρά Κερκίς [0], που είναι
Type1 (= διανυσματική) και λογικά δε θα έχεις τέτοια προβλήματα. Εγώ
πάντως την βρίσκω πολύ καλοσχεδιασμένη, και από τότε που την έβαλα δεν
ξέρω αν θα ξαναχρησιμοποιήσω τις εξ ορισμού γραμματοσειρές του LaTeX
για ελληνικά (πολύ κλασσικές για τα γούστα μου αλλά και για τα κείμενα
που γράφω). Το μόνο μειονέκτημά της είναι ότι δεν είναι ελεύθερη [1],
αλλά έτσι κι αλλιώς οι γραμματοσειρές θα είναι ένα από τα τελευταία
προπύργια που θα πέσουν ως προς αυτό το θέμα. :^/

  Και μια βρήκαμε παπά, ας θάψουμε πεντέξι. Κοινώς, έχω κι εγώ μια
απορία επί του θέματος. ;^) Ξέρει κανείς ακριβώς ποιους χαρακτήρες του
ASCII «πειράζει» η ελληνική επιλογή του βαβέλ; Προφανώς όλα τα
γράμματα του λατινικού αλφαβήτου, αλλά εκτός από αυτά... Για
παράδειγμα, γράφοντας ένα κείμενο σχεδόν αμέσως πρόσεξα
εξαιρετικά ενοχλητικό, αλλά τέλος πάντων. Οπότε, υπάρχει πουθενά
εξαντλητική λίστα;

  Αυτές τις αηδίες με το \textlatin να μην είχε το LaTeX, και θα ήταν
ιδανικό... Όταν είναι έτοιμο το Ωμέγα μετά από καμιά δεκαριά χρόνια,
πείτε μου και εμένα. :^)

[0] http://iris.math.aegean.gr/software/kerkis/
[1] Έχει "advertising clause", όπως η αρχική BSD άδεια.

--
Vasilis Vasaitis
vvas at hal.csd.auth.gr
+306976604701