KERNEL PANIC:VFS:UNABLE TO MOUNT ROOT FS

Vassilis Bekiaris vb at hellenic-net.gr
Wed Nov 19 11:31:22 EET 2003

Καλημέρα σε όλη τη λίστα.

Αλέξανδρε, η εντύπωσή μου από την περιγραφή του προβλήματος είναι ότι
κατά κάποιο τρόπο άλλαξε η σειρά των κατατμήσεων (partitions) στον δίσκο
σου. Το αποτέλεσμα είναι ότι το initrd προσπαθεί να προσαρτήσει (mount)
την κατάτμηση /dev/hda6 στο /  αλλά τώρα πια στο /dev/hda6 υπάρχει κάτι
άλλο (ίσως κάποια νέα κατάτμηση;).
Για να διαπιστώσεις τι συμβαίνει σου προτείνω να κάνεις τα εξής:

* Στην αρχική οθόνη του GRUB πάτα το πλήκτρο Esc - στο SuSE 8.2 με αυτό
το πλήκτρο αλλάζεις από τα γραφικά σε κατάσταση κειμένου
* Θα εμφανιστεί πάλι η λίστα επιλογής λειτουργικού (μόνο κείμενο αυτή τη
φορά) και στο κάτω μέρος θα δεις κάποιες οδηγίες. Πάτα "c" για να βγεις
στην κονσόλα του GRUB.
* Η κονσόλα του GRUB μοιάζει πολύ με το bash. Πατώντας ΤΑΒ πχ σου
συμπληρώνει (ή προτείνει) την εντολή.
* Γράψε
cat (
και πάτα το ΤΑΒ. Θα σου γράψει ποιούς δίσκους μπορεί να δει το GRUB στο
PC σου, πχ στο δικό μου είναι fd0 και hd0 (δισκέτα 3,5 & ένας σκληρός).
Η cat δουλεύει όπως στο bash, αλλά επειδή το GRUB δεν είναι λειτουργικό
και δεν έχει προσαρτήσει κανέναν δίσκο ακόμα, πρέπει να του πεις όνομα
συσκευής & αριθμό κατάτμησης.
Συνεχίζεις λοιπόν την εντολή με το αναγνωριστικό του σκληρού
cat (hd0,
και πατάς πάλι ΤΑΒ για να δεις τις κατατμήσεις που υπάρχουν στο σκληρό
σου. Τα στοιχεία που θα δεις θα αναφέρουν αριθμό κατάτμησης & τύπο (πχ
ext2fs ή Unknown partition - τα NTFS φαίνονται ως Unknown).
Από τη λίστα των κατατμήσεων "μάντεψε" σε ποια κατάτμηση είναι η
εγκατάσταση του linux (πχ στην δική μου εγκατάσταση o GRUB είναι στην
ίδια κατάτμηση με το linux άρα έχω μία κατάτμηση ext2fs & μία swap οπότε
ξέρω που είναι το root του linux).

* Συμπλήρωσε την εντολή για να δεις τα περιεχόμενα του αρχείου menu.lst
(στην δική μου εγκατάσταση είναι στο /boot/grub/menu.lst) - η cat τελικά
θα είναι κάπως έτσι:
cat (hd0,6)/boot/grub/menu.lst
όπου το (hd0,6) πιθανώς θα είναι κάπως αλλιώς στο δικό σου σύστημα.

* Σημείωσε κάτω από το τμήμα του linux τις εντολές που δίνει. Μοιάζουν
κάπως έτσι

title=linux
kernel (hd0,6)/vmlinuz root=/dev/hda6 vga=0x317 .....
initrd (hd0,6)/initrd

Δώσε στο GRUB τις ίδιες εντολές που σημείωσες (δηλαδή την kernel & την
initrd) ακριβώς όπως τις είδες από το menu.lst αλλάζοντας την επιλογή
root=..... στην εντολή kernel με αυτό που σημείωσες πιο πάνω (από τη
λίστα των κατατμήσεων) ως πραγματικό ριζικό κατάλογο του linux (π.χ.
root=/dev/hda7).

* Αφού δώσεις τις εντολές kernel & initrd, δώσε την εντολή boot &
ευχήσου για το καλύτερο!

Αν όντως φορτώθει linux φτιάξε το αρχείο /boot/grub/menu.lst ώστε το
root να είναι σωστό & να δουλεύουν όλα.

Καλή επιτυχία!

Βασίλης