KERNEL PANIC:VFS:UNABLE TO MOUNT ROOT FS

alx gar thanoy_eya21 at yahoo.gr
Sun Nov 16 19:26:20 EET 2003

Καλημέρα!Χρησιμοποιώ στο φορητό (Compaq Presario 714 ea) το SUSE LINUX 8.1 μαζί με Windows XP,και Millenioum-τα οποία εγκαταστάθηκαν μετά τα ΧΡ με τη βοήθεια του Partition Magic.

Καθότι νέος στην κοινότητα του Linux πειραματιζόμουνα αρκετά με τις ρυθμίσεις στο YAST και μια από αυτές ήταν να αλλάξω τους τίτλους που εμφανίζονται στον Grub στην εκκίνηση.Τελικά χτες αποφάσισα να επαναφέρω την αρχική ρύθμιση στον Grub(Linux,Windows,Safe settings,Floppy), χρησιμοποιώντας την επιλογή επαναφοράς του αρχικού bootloader από το YAST .Στην επανεκκίνηση είδα ότι στις επιλογές δεν υπήρχε αυτή των Windows.Το πρόβλημά μου όμως εμφανίστηκε μερικά δευτερόλεπτα μετά.Ενώ ξεκίνησε να φορτώνει ως συνήθως ,κόλλησε και οι τέσσερις τελευταίες γραμμές είχαν ως εξής:RAMDISK:

Compressed image found at block 0

Freeing initrd memory : 139k freed

VFS : Mounted root (ext2fs filesystem)

Kernel panic : VFS : Unable to mount root fs on 03:06

Ταυτόχρονα το λαμπάκι του CAPS LOCK αναβοσβήνει.

(Με το Resque System το e2fsck μου δίνει «bad magic number in superblock while trying to open /dev/hda6)

Μετά από προσπάθειες και πειραματισμούς βρήκα ότι αν προσπαθούσα να κάνω καινούργια εγκατάσταση από το cd 1 σε κάποια φάση κατά την ανάλυση του συστήματος έβρισκε την εγκατάσταση του Linux και μου επέτρεπε να εκκινήσω το εγκατεστημένο σύστημα.Προς έκπληξή μου όλα ξεκίνησαν κανονικά-και ξεκινάνε έτσι κάθε φορά αφού δεν έχω άλλο τρόπο να ξεκινάω το σύστημα με Linux.

Βέβαια αυτό δεν είναι λύση,να ξεκινάω κάθε φορά από cd και μετά να δουλεύω με την κανονική μου εγκατάσταση!Γιαυτό και ζητώ τη βοήθειά σας.(Αν και φαντάζομαι ότι θα μπορούσα να προσπαθήσω να κάνω ενημέρωση εγκατάστασης ,θα προτιμούσα να μάθω να λύνω τα προβλήματα που δημιουργώ!!!)

Μήπως λοιπόν ξέρει κανείς τι μπορεί να γίνει?(και επίσης τι έγινε!)

Ευχαριστώ

Αλέξανδρος